Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-10

Jak należy wynagradzać pracownika za dyżur telefoniczny w domu i w zakładzie pracy

PROBLEM

Część pracowników zatrudnionych w dziale obsługi klienta chcemy zobligować do pełnienia po godzinach pracy dyżurów „pod telefonem” w domu lub w siedzibie naszej firmy. Jak powinny być one rekompensowane? Czy odbieranie w trakcie omawianego dyżurowania połączeń od klientów należałoby zaliczyć do czasu pracy?

RADA

Za dyżurowanie w zakładzie pracy pracownikowi należy się czas wolny lub - gdy nie można go udzielić - wynagrodzenie wynikające z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką godzinową lub miesięczną, a jeżeli taki składnik płacowy nie został wyodrębniony - 60% wynagrodzenia. Z kolei sam fakt pełnienia dyżuru w domu nie uprawnia pracownika do żadnej rekompensaty. Prowadzenie w czasie dyżuru przez telefon rozmów w sprawach służbowych (np. z klientami) trzeba natomiast kwalifikować jako świadczenie pracy, za którą przysługuje wynagrodzenie. Gdyby wspomniana praca spowodowała wystąpienie nadgodzin, wówczas powinna zostać zrekompensowana na ogólnych zasadach, czyli czasem wolnym lub stosownym wynagrodzeniem powiększonym o odpowiedni dodatek przewidziany za pracę w godzinach nadliczbowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00