Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-11-15

Reklamacja w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów

Zdarza się, że towary dostarczane przez przedsiębiorców mają wady i są przez nabywców reklamowane. Dotyczy to również przypadków, gdy klientami polskich podatników są podmioty unijne z innych państw członkowskich, a więc gdy dostawy reklamowanych towarów stanowią dla polskich podatników wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów. Reklamacje uznawane przez przedsiębiorców załatwiane mogą być, co do zasady, na trzy sposoby - przez obniżenie ceny wadliwego towaru (wadliwych towarów), przez przyjęcie zwrotu wadliwego towaru (wadliwych towarów) oraz przez jego (ich) wymianę.

1. Załatwienie reklamacji przez obniżenie ceny wadliwych towarów

Pierwszym ze sposobów załatwienia uznanej reklamacji jest obniżenie ceny sprzedanego towaru lub sprzedanych towarów. W przypadku takim (w przypadku gdy reklamacja dotyczy towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów) jest wystawiana faktura korygująca do faktury dokumentującej wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (§ 16 ust. 1 rozporządzenia o fakturach). Faktura ta jest wystawiana w dwóch egzemplarzach (oryginał powinien zostać wysłany lub przekazany w inny sposób unijnemu nabywcy) i powinna zawierać co najmniej:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00