Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2014-05-09

Przekazywanie nagród za pośrednictwem agencji reklamowych

Agencja reklamowa, przekazując nagrody uczestnikom akcji marketingowej, musi naliczyć VAT. Nie można potraktować przekazania nagród osobom trzecim w ramach prowadzonej akcji marketingowej jako usługi kompleksowej. Usługa marketingowa oraz zakup i przekazanie osobom trzecim w ramach prowadzonej akcji marketingowej nagród nie są tak ściśle ze sobą związane, że obiektywnie tworzą jedno niepodzielne świadczenie gospodarcze, którego rozdzielenie miałoby sztuczny charakter. Zapłatę za usługę, którą otrzyma agencja, należy podzielić na dwie części: zapłatę za wydanie nagród i wynagrodzenie za wyświadczone usługi. Skoro agencja dostanie od klienta zapłatę za przekazanie nagród, to ich wydanie należy opodatkować odrębnie jako odpłatną dostawę towarów. Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 7 lutego 2014 r. (sygn. akt I FSK 474/14), którego fragment prezentujemy poniżej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00