Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-18

Jak klasyfikować opłaty wnoszone przez firmy transportowe dla powiatu za zniszczone drogi

Opłaty uiszczane na konto jednostki samorządu terytorialnego przez firmy transportowe, których pojazdy ponadnormatywne wykorzystują i niszczą drogi na terenie powiatu, to wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług. Nie można ich uznać za darowiznę na rzecz powiatu czy odszkodowanie za zniszczenia. Od pieniędzy wpłaconych z tego tytułu przez firmy transportowe powiat będzie musiał rozliczyć VAT. Takie stanowisko przedstawił Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 2 lipca 2018 r. (sygn. 0111-KDIB3-2.4012.166.2018.2.MN).

Z zapytaniem do Dyrektora KIS wystąpił powiat, który w zamian za udostępnienie dróg pojazdom ponadnormatywnym otrzymywałby od firm transportowych opłaty jako rekompensatę za szkody związane ze zniszczeniem nawierzchni drogowej. Jej wysokość byłaby ustalona na podstawie ekspertyzy biegłego. Otrzymane opłaty byłyby przeznaczone na realizację zadań powiatu z zakresu utrzymania dróg i wykonania remontów cząstkowych nawierzchni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00