Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-10-01

5. Jak zaewidencjonować zaliczkę na zakup środka trwałego

Spółka zamierza kupić budynek biurowy. Na poczet zakupu uiszczona zostanie przedpłata w dwóch ratach. Po wpłaceniu drugiej raty będzie sporządzony akt notarialny. Transakcja przeprowadzana jest na przełomie lat obrotowych. Budynek będzie wykorzystany do działalności gospodarczej. Ponieważ cena zakupu obejmuje budynek wraz z gruntem, przed wprowadzeniem nieruchomości do ewidencji środków trwałych rzeczoznawca dokona wyceny z podziałem na grunt i budynek. W jaki sposób należy ująć w księgach rachunkowych fakturę zaliczkową na zakup budynku wraz z gruntem? Czy można zaksięgować ją na konto „Środki trwałe w budowie”?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00