Artykuł
1. Na czym polegają zasady ładu korporacyjnego
W projekcie z 17 sierpnia 2007 r. ustawy o zmianie ustawy o rachunkowości dodano nowy punkt dotyczący stosowanych zasad ładu korporacyjnego.
Sprawozdanie finansowe jednostek podlegających obowiązkowemu badaniu przez biegłego rewidenta składa się z:
l bilansu,
l rachunku zysków i strat,
l informacji dodatkowej,
l rachunku przepływów pieniężnych,
l zestawienia zmian w kapitale własnym oraz
l sprawozdania z działalności jednostki.
Sprawozdanie z działalności jednostki powinno obejmować wszystkie istotne informacje o stanie majątkowym i sytuacji finansowej, w tym ocenę efektów oraz wskazanie czynników ryzyka i opis zagrożeń. Po wejściu w życie nowelizacji ustawy jednostki, których papiery wartościowe zostały dopuszczone do obrotu na jednym z rynków regulowanych Europejskiego Obszaru Gospodarczego, będą musiały informować o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right