Porada
2. Jakie objaśnienia zamieścić w informacji dodatkowej
Sporządzam sprawozdanie finansowe spółki, która skończyła rok obrotowy 30 kwietnia. Czy w informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego informację o nakładach na środki trwałe i wartości niematerialne i prawne należy podać w kwotach brutto czy netto? W jakiej formie najlepiej to przygotować - tabelarycznej czy opisowej?
problem
rada
Nakłady poniesione przez jednostkę w roku, za który sporządzana jest informacja dodatkowa do sprawozdania finansowego, należy wykazać w takich samych kwotach, jakie odniesione są na odpowiednich kontach księgowych zgodnie z prowadzoną ewidencją. Jeśli spółka odlicza VAT od dokonywanych wydatków, to w informacji dodatkowej wykazuje nakłady w kwocie netto. Jeżeli natomiast VAT nie odliczono, zwiększył on wartość środka trwałego (wartości niematerialnej i prawnej), w związku z tym w informacji dodatkowej należy wykazać nakłady w kwocie brutto. Wykaz nakładów w informacji dodatkowej może być sporządzony w formie zarówno tabelarycznej, jak i opisowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right