Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-06-27

2. Jakie objaśnienia zamieścić w informacji dodatkowej

Sporządzam sprawozdanie finansowe spółki, która skończyła rok obrotowy 30 kwietnia. Czy w informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego informację o nakładach na środki trwałe i wartości niematerialne i prawne należy podać w kwotach brutto czy netto? W jakiej formie najlepiej to przygotować - tabelarycznej czy opisowej?

problem

rada

Nakłady poniesione przez jednostkę w roku, za który sporządzana jest informacja dodatkowa do sprawozdania finansowego, należy wykazać w takich samych kwotach, jakie odniesione są na odpowiednich kontach księgowych zgodnie z prowadzoną ewidencją. Jeśli spółka odlicza VAT od dokonywanych wydatków, to w informacji dodatkowej wykazuje nakłady w kwocie netto. Jeżeli natomiast VAT nie odliczono, zwiększył on wartość środka trwałego (wartości niematerialnej i prawnej), w związku z tym w informacji dodatkowej należy wykazać nakłady w kwocie brutto. Wykaz nakładów w informacji dodatkowej może być sporządzony w formie zarówno tabelarycznej, jak i opisowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00