Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-04-29

1. Kalkulacja ceny sprzedaży metodą "koszt plus"

Wiele wątpliwości wśród praktyków budzi kalkulacja ceny sprzedaży produktu na podstawie metody "koszt plus". Metoda ta wiąże się z dodaniem określonej marży do całkowitych kosztów produktu w celu ustalenia ceny sprzedaży. Niestety, ze względu na koszty stałe pełny koszt produktu będzie funkcją liczby wytworzonych jednostek, która z kolei będzie zależała od wielkości sprzedaży. Idąc dalej, liczba sprzedanych produktów będzie funkcją ceny za produkt i tu koło się zamyka.

Kiedy spółka podwykonawcza otrzymuje zamówienie na wytworzenie określonej liczby produktów według specyfikacji klienta, metoda kosztów powiększonych o zysk jest do przyjęcia. Nie dzieje się tak w każdej sytuacji, ponieważ dla części jednostek to inne czynniki, takie jak konkurencja i różnicowanie produktu, powinny wpływać na cenę.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00