Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2013-07-29

Jakie rodzaje ryzyka towarzyszą procesom wdrażania systemów informatycznych do prowadzenia biznesu

Dostawca systemu informatycznego do prowadzenia biznesu i podmiot użytkujący ten system mogą być wzajemnie od siebie uzależnieni przez wiele lat. Ustanowienie przejrzystych reguł współpracy ma istotne znaczenie dla satysfakcji i sukcesu biznesowego obu stron. Jakie kwestie powinny być uregulowane w umowach między dostawcą a odbiorcą systemu informatycznego?

Wdrożenie systemu informatycznego to najczęściej złożone przedsięwzięcie, o znacznym poziomie ryzyka, które oddziałuje na wiele procesów w organizacji. Poziom ryzyka dodatkowo wzrasta, jeśli z wdrożeniem związane są istotne modyfikacje systemu informatycznego (np. dodanie lub rozbudowa funkcji wynikająca z potrzeb danego przedsiębiorstwa), a system w tej konkretnej wersji nie był dotąd nigdzie eksploatowany. Takie modyfikacje powodują, że przedsięwzięcie staje się unikatowe, niepowtarzalne, wymagające dodatkowego zaangażowania ze strony zarówno dostawcy, jak i odbiorcy.

UWAGA!

Ryzyk towarzyszących wdrożeniom złożonych systemów informatycznych nie sposób całkowicie uniknąć.

Warto zadbać o to, aby w miarę możliwości maksymalnie zredukować poziom wszystkich ryzyk, na które możemy mieć wpływ. Z tego względu konieczne jest zawarcie w umowie między dostawcą i odbiorcą odpowiednich zapisów precyzujących. W szczególności zapisy umowne powinny rozstrzygać, która strona poniesie koszty ryzyk wiążących się z powstaniem dodatkowych wydatków lub dodatkowym nakładem pracy. W zapisach tych powinna się znaleźć również odpowiedzialność za opóźnienia we wdrożeniu, ponieważ i one mogą się przekładać na wymierne straty.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00