Monitor Księgowego 24/2017 z 20.12.2017
Data publikacji: 28.11.2017
ZMIANY 2018! Czy w 2018 r. trzeba będzie informować urząd skarbowy o prowadzeniu pkpir
Od 1 stycznia 2018 r. z przepisów updof zostaną usunięte regulacje nakładające na podatników obowiązek składania zawiadomień o prowadzeniu pkpir oraz o powierzeniu jej prowadzenia biuru rachunkowemu. Obowiązki te nadal jednak nakładają na podatników przepisy rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir. W związku z tym pojawiły się wątpliwości, czy w 2018 r. rzeczywiście nie trzeba będzie składać zawiadomień o prowadzeniu pkpir oraz o powierzeniu jej prowadzenia biuru rachunkowemu. Z odpowiedzi udzielonej przez MF naszej redakcji wynika, że planowana jest nowelizacja rozporządzenia w tym zakresie, a podatnicy od 1 stycznia 2018 r. nie będą musieli składać takich zawiadomień.
