Czy gmina może obciążyć jednostki obsługiwane przez CUW za prowadzenie obsługi księgowej
Gmina ma podjętą uchwałę o prowadzeniu centrum usług wspólnych. Do tej pory nie obciążała jednostek za prowadzenie obsługi księgowej. Obecnie gmina chciałaby obciążyć środowiskowy dom samopomocy notą księgową za koszty obsługi księgowej, aby zmniejszyć nasze koszty, a dom pomocy mógł rozliczyć to w ramach dotacji na zadania zlecone. Czy konieczne jest podpisanie porozumienia w tej kwestii i czy możemy obciążać tylko jedną jednostkę czy wszystkie jednostki obsługiwane, ujęte w uchwale rady gminy?
Tytułem wstępu, należy odnieść się do stosownych regulacji ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej: ustawa o samorządzie gminnym), a dotyczących kwestii tzw. wspólnej obsługi. Materia ta została uregulowana w art. 10a-art. 10d tej ustawy. Wskazano tamże m.in., że gmina może zapewnić wspólną obsługę, w szczególności administracyjną, finansową i organizacyjną:
- jednostkom organizacyjnym gminy zaliczanym do sektora finansów publicznych,
