Monitor Księgowego 5/2019 z 05.05.2019
Data publikacji: 01.04.2019
Czy można obniżyć VAT należny, gdy brak potwierdzenia elektronicznej korekty faktury
PROBLEM
Spółka (podatnik VAT czynny) na udokumentowanie krajowej dostawy towarów (rzeczy ruchome) wystawia faktury na rzecz swoich klientów. Faktury są wysyłane w formie elektronicznej na adres e-mailowy podany przez klienta. W ten sam sposób Spółka przesyła klientom faktury korygujące w przypadku, gdy np. dochodzi do zwrotu towarów przez klientów.
Spółka każdorazowo oczekuje od klienta zwrotnego e-maila z informacją o otrzymaniu faktury korygującej. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy Spółka nie uzyskuje odpowiedzi albo uzyskuje automatyczną informację z serwera klienta o niemożności dostarczenia do adresata wiadomości e-mailowej. Czy Spółka ma w tej sytuacji prawo do obniżenia podstawy opodatkowania?
