Elektronizacja zamówień: czy oferta złożona w formie skanu jest ważna
Ofertę pierwotnie sporządzoną w postaci papierowej a następnie przekształconą do postaci elektronicznej np. poprzez jej zeskanowanie, powinno się uznać za dokument elektroniczny. Tak wynika z najnowszej opinii Prezesa Urzędu zamówień Publicznych.
Nowelizacja Prawa zamówień publicznych mająca na celu zapewnienie zgodności polskich przepisów z unijnymi dyrektywami zamówieniowymi weszła w życie 18 października 2018 r. Co do zasady wszelkie postępowania o wartości powyżej progów UE (z wyłączeniem tych dotyczących zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa) wszczęte od tej daty są prowadzone w całości w formie elektronicznej.
WAŻNE
Pełna elektronizacja zamówień publicznych miała ruszyć 18 października 2018 r. Jednak z uwagi na opóźnienia w przetargu na Platformę e-Zamówienia dotrzymanie tego terminu nie było możliwe. Ostatecznie więc ustawodawca zdecydował się termin pełnej elektronizacji zamówień publicznych odłożyć w czasie do 1 stycznia 2020 r.
