Doręczenie administracyjne w miejscu pracy
Doręczenie pisma osobie fizycznej w miejscu jej pracy powinno nastąpić do rąk adresata. Żadne przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego nie zawierają regulacji pozwalającej na doręczenie pisma osobie fizycznej w miejscu pracy za pośrednictwem osoby upoważnionej przez pracodawcę do odbioru pism. Co za tym idzie, doręczenie przesyłki do rąk asystentki adresata nie jest doręczeniem skutecznym - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny, rozpatrując odmowę przywrócenia terminu do wniesienia odwołania w sprawie kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia.
Zasady i tryb doręczania pism w postępowaniu administracyjnym zostały uregulowane w rozdziale 8 działu I ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.). W przypadku osób fizycznych pisma doręcza się:
- w ich mieszkaniu lub miejscu pracy,
- w lokalu organu administracji publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
