Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 21/2020 z 05.11.2020
Data publikacji: 08.10.2020
Czy pracodawca przed ukaraniem pracownika może wymagać od niego pisemnego wyjaśnienia
PROBLEM
Pracownik spóźnił się do pracy ponad 2 godziny i w tym dniu nie podpisał listy obecności. Następnego dnia kierownik zakładu wezwał go do siebie i kazał mu napisać wyjaśnienie w tej sprawie. Pracownik odmówił i próbował wyjaśnić przyczynę spóźnienia. Kierownik nie chciał słuchać ustnych wyjaśnień, ponieważ to nie był pierwszy tego typu przypadek, i zażądał wyjaśnień na piśmie. Pracownik odmówił wykonania tego polecenia. W związku z tym ukaraliśmy pracownika karą upomnienia za spóźnienie do pracy. Pracownik złożył sprzeciw, w którym napisał, że go nie wysłuchaliśmy. Sprzeciwu nie uwzględniliśmy. Pracownik odwołał się do sądu pracy. Czy kwestionowanie przez pracownika kary upomnienia jest zasadne? - pyta Czytelnik z Wrocławia.
