Jak zaksięgować zapłatę za fakturę ze środków własnych pracownika
Nasz pracownik, robiąc drobne zakupy, płaci za fakturę z własnych środków, następnie przedstawia tę fakturę do rozliczenia. W jaki sposób ująć w ewidencji księgowej takie zdarzenie?
W przypadku sfery administracji publicznej ponoszenie przez pracownika wydatków z własnych środków w imieniu jednostki, której jest pracownikiem, należy do rzadkości i powinno być ograniczone do pewnych wyjątkowych przypadków.
Od strony prawnej należy wskazać, że przepisy prawa nie dają podstawy przenoszenia na pracowników sfery finansów publicznych administracji publicznej ciężaru kosztów działalności tej jednostki na jej pracowników. Oczywiście wyjątkiem są sytuacje przewidziane przepisami prawa.
Sytuacje, gdy pracownik płaci z własnych środków za wydatki jednostki, czyli - potocznie mówiąc - ponosi wydatek z własnych środków, następnie przedstawia ją do rozliczenia, powinny być ograniczone do sytuacji wyjątkowych i nie powinny być nadużywane.
