Interpretacja indywidualna z dnia 22 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.410.2021.1.MD
brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT dotyczących wydatków związanych z realizacją projektu pn. „…”
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 maja 2021 r. (data wpływu 31 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT dotyczących wydatków związanych z realizacją projektu pn. „…” – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
31 maja 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT dotyczących wydatków związanych z realizacją projektu pn. „…”.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Gmina … (dalej: „Gmina”, „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”).
Gmina działa na podstawie odpowiednich przepisów prawnych regulujących zakres działań jednostki samorządu terytorialnego oraz sektora finansów publicznych m.in.: Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. 2020. 713 ze zm.), Ustawa o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. (Dz. U. 2020. 920), Ustawa o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. 2021. 305) oraz Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. 2018. 280) (dalej: „ustawa centralizacyjna”). W katalogu zadań własnych znajduje się m.in. zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, które obejmują m.in. kwestie ładu przestrzennego, pomocy społecznej, gminnego budownictwa mieszkaniowego, gospodarki nieruchomościami. Prezydent wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Miasta (dalej: „UM”) i jednostek organizacyjnych. Organizację funkcjonowania UM określa Regulamin Organizacyjny.
