Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.693.2021.1.RMA

treść wystawianej faktury dokumentującej refakturowanie usługi odbioru odpadów komunalnych i prawo do odliczenia podatku naliczonego

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 września 2021 r. (data wpływu 21 września 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie treści wystawianej faktury dokumentującej refakturowanie usługi odbioru odpadów komunalnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego (pytania nr 3 i 4) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

21 września 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. treści wystawianej faktury dokumentującej refakturowanie usługi odbioru odpadów komunalnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego (pytania nr 3 i 4).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego, która prowadzi działalność gospodarczą w sferze obsługi gospodarki odpadami i pośrednictwa w odbiorze i zagospodarowaniu odpadów, w ramach której zajmuje się transportem, zbieraniem i przemieszczaniem odpadów, zleca ich przetwarzanie i zagospodarowanie, w tym utylizację i recykling. Wnioskodawca prowadzi swoją działalność w przeważającej mierze na terenie Polski.

Do prowadzenia działalności gospodarczej Wnioskodawca nie wykorzystuje własnych środków transportu ani zagospodarowania odpadów, a zasadą funkcjonowania Wnioskodawcy jest powierzanie wykonania czynności odbioru i transportu odpadów oraz ich zagospodarowania podwykonawcom. Wnioskodawca działa w ten sposób jako pośrednik w obrocie odpadami w rozumieniu przepisów art. 3 ust. 1 pkt 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Wnioskodawca nie posiada zezwolenia na zbieranie odpadów i prowadzenie przetwarzania odpadów, o którym mowa w przepisie art. 41 ustawy o odpadach i nie został wpisany do rejestru, o którym mowa w przepisach art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: „ustawa UCPG”).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00