Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.914.2021.1.SJ

Obowiązki płatnika w zakresie skutków podatkowych organizacji Akcji Marketingowych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych organizacji Akcji Marketingowych. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca (dalej: „Wnioskodawca”) jest spółką komandytową, posiadającą siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski i podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych („podatek CIT”) oraz czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług („podatek VAT”).

Wnioskodawca jest agencją marketingową specjalizującą się w dostarczaniu klientom efektywnych rozwiązań w dziedzinie komunikacji marketingowej. W związku z prowadzoną działalnością Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów („Klienci”) usługi związane z organizacją konkursów, akcji promocyjnych, sprzedaży premiowej, loterii i innych wydarzeń, mających na celu reklamę firmy klienta, jego produktów i marek („Akcja Marketingowa”). Niektóre z Akcji Marketingowych polegają na przyznaniu na rzecz uczestnika Akcji Marketingowej („Uczestnik”) nagrody („Nagroda”) po spełnieniu wymienionych w regulaminie Akcji Marketingowej warunków.

Wśród najczęściej organizowanych Akcji Marketingowych należy wymienić następujące:

·„konkurs” – w tego typu akcji Wnioskodawca jako organizator przyrzeka nagrodę dla tych osób, które wykonają określoną czynność (zadanie konkursowe), które Wnioskodawca (komisja wskazana przez Niego) oceni – według przyjętych kryteriów – najwyżej,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00