Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4011.544.2022.1.RK

Obowiązki płatnika związane z nieodpłatnym przekazaniem Benefitów na rzecz Kontrahentów.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie obowiązków płatnika związanych z nieodpłatnym przekazaniem Benefitów na rzecz Kontraktorów. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: "Wnioskodawca") podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest dostarczanie gotowych rozwiązań opartych na funkcjonalności karty przedpłaconej oraz doradztwo w zakresie motywacji i nagradzania pracowników, a także w zakresie budowania pozytywnych relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Chodzi przede wszystkim o rozwiązania w zakresie dofinansowania posiłków (karty lunchowe) i żywienia, opieki nad dziećmi i wspierania zaangażowania sił sprzedaży partnerów biznesowych (karty premiowe i digitalowe rozwiązania platformy lojalnościowej). Klienci, przekazując benefit pozapłacowy w postaci kart swoim pracownikom, współpracownikom lub kontrahentom biznesowym, osiągają zwiększenie ich motywacji, lojalności i efektywności przekładające się na bezpośrednie wyniki finansowe Klienta takie jak: zwiększenie sprzedaży, ograniczenie rotacji pracowników, zwiększenie efektywności i wydajności pracowników.

Wnioskodawca swoim pracownikom zatrudnionym na postawie umowy o pracę oferuje szereg nieodpłatnych i częściowo odpłatnych benefitów pozapłacowych takich jak karta lunchowa lub karta podarunkowa (w formie jakiej oferowane są klientom Wnioskodawcy), prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, paczki świąteczne, dofinansowanie nauki języków obcych oraz kursów i szkoleń, dofinansowanie komunikacji miejskiej (dalej łącznie: "Benefity").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00