Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 8 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.322.2022.3.ST

Prawo do odliczenia podatku VAT z otrzymanych od Wykonawcy faktur dokumentujących Opłatę operatorską.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia podatku VAT z otrzymanych od Wykonawcy faktur dokumentujących Opłatę operatorską.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 23 sierpnia 2022 r. (wpływ 23 sierpnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

A Sp. z o.o. (dalej jako: „Spółka”, „Wnioskodawca”) prowadzi działalność gospodarczą na terenie Polski w zakresie produkowanych na zamówienie rozwiązań hydraulicznych. Wnioskodawca (...) produkuje wysokiej jakości (...).

Spółka podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w kraju oraz jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka zdecydowała się na utworzenie stołówki zakładowej, którą prowadzi zewnętrzny podmiot (dalej jako: „Wykonawca”).

Decyzja o utworzeniu stołówki zakładowej była podyktowana faktem, że w bezpośrednim sąsiedztwie występują trudności w zakresie zaspokajania potrzeb żywieniowych. Stąd, pracownicy – w razie nieistnienia stołówki zakładowej – nie mieliby możliwości nabywania gotowych posiłków oraz napojów zimnych i gorących. Pozwala to na zwiększenie zarówno komfortu, zadowolenia jak i efektywności pracowników, co wiąże się ze wzrostem jakości pracy pracowników. Z drugiej strony, utworzenie stołówki zakładowej pozwala również na nabycie posiłków, napojów lub artykułów spożywczych przez kontrahentów czy klientów Spółki w trakcie długotrwałych spotkań, negocjacji czy szkoleń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00