Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 9 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.311.2022.2.PM

Gdy linia jest rekompensowana ze Skarbu Państwa – cennik przy sprzedaży biletów jest zwykły (taki jak na innych liniach nie dotowanych) – rekompensata stanowi element wynagrodzenia za podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług usługi publicznego transportu zbiorowego.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług – jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy niepodlegania opodatkowaniu podatkiem VAT usług publicznego transportu zbiorowego w zamian za otrzymaną rekompensatę.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 26 sierpnia 2022 r. (wpływ 1 września 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której wykonuje usługi transportu pasażerskiego na liniach regularnych, jak i podpisanych umów z gminami na dowóz dzieci do szkół. Od września 2021 r. Zainteresowany ma podpisaną umowę ze Starostwem Powiatowym na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, jako przewozy użyteczności publicznej, w oparciu o bezpośrednio udzielone zamówienie na podstawie art. 22 U o PTZ.

Przewozy realizowane są według rozkładów jazdy i zostały uruchomione przy wsparciu finansowym uzyskanym w ramach ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 717 ze zm.).

Umowa zawarta jest w związku z wystąpieniem przesłanek, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy o publicznym transporcie.

Z tytułu wykonywania usługi Wnioskodawcy przysługuje rekompensata składająca się z dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej do każdego wozokilometra oraz wkładu własnego organizatora – czyli Starostwa. Zainteresowany jest zobowiązany umową do sprzedaży biletów w autobusach oraz stosowania ulg ustawowych przy ich sprzedaży. Wynagrodzenie za wykonaną usługę ustalone jest w rozliczeniu miesięcznym poprzez wystawienie noty obciążeniowej. Kwota rekompensaty nie ma wpływu na zmniejszenie ceny biletu za przejazd, ponieważ gdyby nie było rekompensaty ze Skarbu Państwa, autobus nie jeździłby w ogóle na tych trasach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00