Kto odpowiada za przygotowanie zarządzenia kierownika o inwentaryzacji w jednostce, w której nie ma stałej komisji inwentaryzacyjnej?
PROBLEM
W instrukcji inwentaryzacyjnej jednostki zapisano, że: „Za przygotowanie jednostki do inwentaryzacji, w tym opracowanie projektów instrukcji inwentaryzacyjnej oraz zarządzeń kierownika jednostki o przeprowadzeniu inwentaryzacji okresowych wraz z harmonogramem inwentaryzacji, odpowiada przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej”. Problem polega jednak na tym, że w jednostce nie ma stałej komisji inwentaryzacyjnej. Tak więc zanim kierownik jednostki zarządzi inwentaryzację okresową na dany rok, nikt nie pełni roli przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej. Przewodniczący wyznaczony do poprzedniej inwentaryzacji rocznej zakończył już pracę po rozliczeniu tej inwentaryzacji, a nowego przewodniczącego kierownik jednostki wyznaczy dopiero w nowym zarządzeniu o inwentaryzacji. Kto więc powinien opracować projekt zarządzenia kierownika jednostki o inwentaryzacji i jej harmonogram?
