Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.720.2022.2.AKA

Obowiązki podatkowe związane z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

-uznania Gminy za podatnika w związku z realizacją zadania polegającego na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy ....,

-uznania za podstawę opodatkowania kwoty otrzymanej dotacji, pomniejszonej o kwotę podatku należnego,

-prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją przedmiotowego zadania.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 25 października 2022 r. (wpływ 26 października 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina ..... (dalej: „Gmina”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina zamierza zrealizować zadanie polegające na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy ..... Zadanie będzie wykonywane na nieruchomościach będących własnością mieszkańców, którzy złożyli do Gminy odpowiedni wniosek.

Gmina wyłoniła wykonawcę zadania posiadającego stosowne uprawnienia przewidziane przepisami prawa, z którym podpisała umowę. Za przedmiotową usługę wykonawca wystawi na Gminę fakturę/faktury VAT zawierające pozycję podatek VAT naliczony.

Gmina na realizację zadania otrzyma dotację zgodnie z zawartą umową dotacji z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wnioskując o dotację Gmina wskazała planowaną liczbę nieruchomości, na których zadanie ma zostać wykonane oraz szacunkową ilość azbestu, jaka ma zostać odebrana. Wypłata dotacji nastąpi po przedstawieniu przez Gminę stosownych dokumentów, m.in. dokumentów finansowych potwierdzających poniesione nakłady, zestawienia kart przekazania odpadów, wykazu nieruchomości, z których usunięto azbest. Dotacja może zostać wykorzystana wyłącznie na realizację przedmiotowego zadania, a w rozliczeniu będą brane pod uwagę koszty bez pozycji VAT naliczony – podatek VAT naliczony nie jest kosztem kwalifikowanym. Całkowity koszt brutto wykonania zadania będzie wyższy od kwoty przyznanej dotacji. Różnicę między wartością dotacji a wartością brutto usługi pokryją właściciele nieruchomości, z którymi Gmina zawrze umowy cywilnoprawne. Nie zakłada się udziału Gminy w kosztach realizacji zadania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00