Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
play_circle_outline

Nowa informacja o warunkach zatrudnienia (art. 29 § 3 kp) – jak ją prawidłowo sporządzić

Lekcja 1 z 1
W związku z ogromną liczbą zmian w prawie pracy planowaną na przełomie 2022 i 2023 r. najwyższy czas się z nimi zapoznać. Jednym z obowiązków jest tworzenie wewnętrznych wzorów informacji o warunkach zatrudnienia zgodnie z art. 29 § 3 Kodeksu pracy, które zaczną obowiązywać po wejściu w życie przepisów. Uczestnicy szkolenia otrzymają przykładowy wzór informacji gotowy do dostosowania na potrzeby własnych zakładów pracy, który zostanie szczegółowo omówiony w trakcie szkolenia.
Szkolenie jest skierowane zarówno do pracowników działów kadr firm sektora prywatnego, jak i jednostek budżetowych.

Podczas szkolenia dowiesz się:
1. Jak rozszerzona zostanie informacja dla pracownika z art. 29 § 3 kp? – WZÓR DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA!
2. Czy będzie konieczność sporządzania informacji indywidualnie dostosowanej do każdego pracownika?
3. Jak prawidłowo ustalić system, a jak rozkład czasu pracy pracownika?
4. Kiedy można posłużyć się w informacji przywołaniem stosownych przepisów prawa?
5. W jaki sposób prawidłowo informować pracownika o przerwach w pracy wynikających z przepisów pozakodeksowych?
6. O jakich składnikach wynagrodzenia oraz świadczeniach pieniężnych i rzeczowych należy informować pracownika?
7. Czy nową informację trzeba wręczyć wszystkim aktualnie zatrudnionym pracownikom, czy tylko nowo zatrudnianym?
8. W jakim terminie udzielić nowej informacji, a w jakim poinformować o zmianie warunków zatrudnienia?
9. Na czym polega nowe wykroczenie za brak informacji o warunkach zatrudnienia lub brak jej aktualizacji?
10. Kogo inspektor pracy ukarze za brak lub nieterminowe wręczenie pracownikowi informacji o warunkach zatrudnienia?
11. Czy błędna informacja o warunkach zatrudnienia też jest wykroczeniem przeciwko prawom pracowniczym?
12. Co to znaczy, że brak lub nieterminowa informacja w sposób rażący narusza uprawnienia pracownika?

UWAGA!
Informację o warunkach zatrudnienia wg nowych przepisów trzeba będzie wręczać po ostatecznym uchwaleniu zmian w tym zakresie w Kodeksie pracy. Podstawą wypowiedzi eksperta jest projekt ustawy z 25 lipca 2022 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Zmiany wejdą w życie 21 dni po ich opublikowaniu w Dzienniku Ustaw.

Data dodania: 2022-11-01

Aktualne: tak

Czas: 1 godzina 1 minuta 52 sekund

Autor: Aleksander Kuźniar

Kurs zawiera:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00