Wyszukaj według identyfikatora
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna
na dzień 01-02-2023
Data publikacji: 2023-01-19

Jakie obligatoryjne elementy powinien zawierać regulamin wynagradzania

PROBLEM

Na wynagrodzenia naszych pracowników składają się stawka stała miesięczna i różne dodatki. Sporadycznie pod koniec roku wypłacamy pracownikom nagrody (według uznania pracodawcy). Poza tym wielu naszych pracowników często odbywa podróże służbowe w Polsce i za granicą, a związane z tym należności wypłacamy im według ogólnych przepisów. W związku z osiągnięciem przez nas pod koniec stycznia 2023 r. 50-osobowego stanu zatrudnienia powstanie obowiązek opracowania regulaminu wynagradzania. Jakie obligatoryjne elementy powinien on zawierać? Czy istnieje minimalna objętość tego dokumentu?

RADA

Przepisy Kodeksu pracy nie wzkazują wprost obowiązkowych elementów regulaminu wynagradzania. Określają jedynie, że w tym regulaminie pracodawca ustala warunki wynagradzania za pracę i może wyznaczyć także inne świadczenia związane z pracą i zasady ich przyznawania. Nie ma wymogu zapewnienia minimalnej objętości tego dokumentu. Regulamin może mieć u każdego pracodawcy inną treść, ponieważ musi być dostosowany do potrzeb danej firmy. Dotyczy to w szczególności obowiązującego sposobu wynagradzania, przez co należy rozumieć ...

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00