Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.476.2022.2.MG

Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia: 1) Czy określenie sposobu, w jaki Gmina powinna obliczyć zakres odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami inwestycyjnymi (w szczególności wyliczenie sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a uptu), powinno nastąpić według zasad przewidzianych dla ZGK (pytanie oznaczone we wniosku nr 1); 2) Czy w celu dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami bieżącymi i inwestycyjnymi Gmina może stosować – jako sposób określenia proporcji najbardziej odpowiadający specyfice wykonywanej działalności i dokonywanych nabyć (w rozumieniu zwłaszcza art. 86 ust. 2a i 2b uptu) – Metodę Odliczenia (pytania oznaczone we wniosku nr 2 i 3).

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia:

1)czy określenie sposobu, w jaki Gmina powinna obliczyć zakres odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami inwestycyjnymi (w szczególności wyliczenie sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a uptu), powinno nastąpić według zasad przewidzianych dla ZGK (pytanie oznaczone we wniosku nr 1);

2)czy w celu dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami bieżącymi i inwestycyjnymi Gmina może stosować – jako sposób określenia proporcji najbardziej odpowiadający specyfice wykonywanej działalności i dokonywanych nabyć (w rozumieniu zwłaszcza art. 86 ust. 2a i 2b uptu) – Metodę Odliczenia (pytania oznaczone we wniosku nr 2 i 3)

jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 września 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia: czy określenie sposobu, w jaki Gmina powinna obliczyć zakres odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami inwestycyjnymi (w szczególności wyliczenie sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a uptu), powinno nastąpić według zasad przewidzianych dla ZGK (pytanie oznaczone we wniosku nr 1), czy w celu dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami bieżącymi i inwestycyjnymi Gmina może stosować – jako sposób określenia proporcji najbardziej odpowiadający specyfice wykonywanej działalności i dokonywanych nabyć (w rozumieniu zwłaszcza art. 86 ust. 2a i 2b uptu) – Metodę Odliczenia (pytania oznaczone we wniosku nr 2 i 3) oraz w przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 3: w jaki sposób Gmina powinna określić (obliczyć) zakres odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami inwestycyjnymi, w szczególności czy wyliczenie zakresu odliczenia (sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a uptu) powinno nastąpić według zasad przewidzianych dla ZGK, czy dla Urzędu (pytanie oznaczone we wniosku nr 4). Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 listopada 2022 r. (wpływ 17 listopada 2022 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00