Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 14-05-2024
Porada aktualna na dzień 14-05-2024
Data publikacji: 2023-01-12

Jakie powinno być postępowanie pracodawcy w razie śmierci pracownika

PROBLEM

W placówce był zatrudniony nauczyciel, który zmarł. Nie był żonaty, nie miał dzieci a rodzice nie żyją. Zmarły posiada rodzeństwo, które nie przedstawiło postanowienia sądu o nabyciu prawa do spadku i które nie domaga się świadczeń po zmarłym. Co z wypłatą należnych świadczeń po zmarłym, m.in.: dodatkowym wynagrodzeniu rocznym? Czy PIT-11 wystawiamy na zmarłego pracownika i rozlicza go urząd skarbowy? Czy, jeżeli nie ma osób uprawnionych do renty rodzinnej po zmarłym pracowniku, to dyrektor jest prawnie zobowiązany do poszukiwania i informowania spadkobierców zmarłego o świadczeniach należnych po zmarłym pracowniku?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00