Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.685.2022.1.MZA

Ustalenie: − czy odsetki podatkowe, otrzymane przez Spółkę w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych, wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, wypłacone Spółce przez urząd podatkowy w Stanach Zjednoczonych USA, należy zaliczyć do przychodów Spółki w rozumieniu przepisów ustawy CIT, − jeśli tak, to czy przychody te byłyby wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 października 2022 r. wpłynął za pośrednictwem platformy ePUAP Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej z tego samego dnia, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

czy odsetki podatkowe, otrzymane przez Spółkę w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych, wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, wypłacone Spółce przez urząd podatkowy w Stanach Zjednoczonych USA, należy zaliczyć do przychodów Spółki w rozumieniu przepisów ustawy CIT,

jeśli tak, to czy przychody te byłyby wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

X S.A. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) z siedzibą w (…) wykonuje usługi transportu powietrznego w kraju oraz za granicą. Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. W związku ze swoją międzynarodową działalnością Wnioskodawca podlega przepisom podatkowym w Polsce oraz może podlegać przepisom podatkowym krajów, do których lub z których dokonuje przewozów osób lub towarów. Wnioskodawca ubiegał się o zwrot nadpłaconego podatku w Stanach Zjednoczonych USA. Organ podatkowy USA zwrócił jemu nadpłacony podatek wraz z odsetkami podatkowymi przewidzianymi przez prawo podatkowe USA. W 2022 r. Wnioskodawca uzyskał zwrot nadpłaty podatków wpłaconych na rzecz budżetu Stanów Zjednoczonych USA z tytułu sprzedaży (…). Kwota zwróconego podatku powiększyła przychód Spółki, stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 6 ustawy o CIT, gdyż wcześniej została zaliczona do kosztów uzyskania przychodów. Dodatkowo, organ podatkowy Stanów Zjednoczonych USA wypłacił Wnioskodawcy w 2022 r. odsetki podatkowe naliczone w związku ze zwrotem nadpłaty podatku. Wnioskodawca nie zaliczył otrzymanych odsetek do przychodów, stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT. Wnioskodawca w 2022 r. do dnia złożenia wniosku wykazywał stratę podatkową, a zaliczenie tych odsetek do przychodów podatkowych nie spowodowałoby w dalszym ciągu wykazania zaliczek na podatek dochodowy do zapłaty w 2022 r.

Pytania

1)Czy odsetki podatkowe, otrzymane przez Spółkę w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych, wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, wypłacone Spółce przez urząd podatkowy w Stanach Zjednoczonych USA, należy zaliczyć do przychodów Spółki w rozumieniu przepisów ustawy o CIT?

2)W przypadku gdyby Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał odsetki podatkowe, otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, za przychody podatkowe, to czy przychody te byłyby wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad. 1

Zdaniem Spółki, odsetki podatkowe otrzymane przez Spółkę w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, nie stanowią przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT, do przychodów nie zalicza się odsetek otrzymanych w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych i innych należności budżetowych, a także oprocentowania zwrotu różnicy podatku od towarów i usług, w rozumieniu odrębnych przepisów. Zasady wypłaty oprocentowania od nadpłaconych lub nienależnie wpłaconych podatków reguluje art. 78 ustawy Ordynacja podatkowa.

Zgodnie z art. 78 § 3 pkt 3 lit. b ww. ustawy, oprocentowanie przysługuje, jeżeli nadpłata nie została zwrócona w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty, chyba że do opóźnienia w zwrocie nadpłaty przyczynił się podatnik. Ustawodawca wprowadzając art. 12 ust. 4 pkt 7 Ustawy o CIT wziął pod uwagę fakt, iż organ podatkowy może przekroczyć ustawowy termin zwrotu podatku i w takiej sytuacji należy niewątpliwie wynagrodzić podatnikowi tę nieprawidłowość, przekazując jemu rekompensatę w formie odsetek podatkowych od zwróconych nadpłaconych zobowiązań podatkowych. Ponadto, wypłacone odsetki nie stanowią przychodu podatnika, ponieważ uznaje się, że ich kwota jest wyliczona adekwatnie do wielkości zaistniałego uchybienia. Nie tylko Polska, ale również inne kraje przewidują zwrot nadpłaty podatków wraz z odsetkami podatkowymi. Wnioskodawca ubiegał się o zwrot nadpłaconego podatku w Stanach Zjednoczonych USA. Organ podatkowy USA zwrócił jemu nadpłacony podatek wraz z odsetkami podatkowymi przewidzianymi przez prawo podatkowe USA. Otrzymane odsetki stanowią dla Wnioskodawcy jedynie formę rekompensaty za opóźnienia z tytułu wypłaty zwrotu nadpłaconych zobowiązań podatkowych. Interpretując przepisy prawne należy kierować się przede wszystkim wykładnią językową (gramatyczną), ale również wykładnią celowościową (funkcjonalną) oraz wykładnią systemową. Stosując wykładnię językową ustawy o CIT widzimy, że przepisy tej ustawy regulują prawo niezaliczania do przychodów odsetek podatkowych otrzymywanych przez podatników w związku ze zwrotem nadpłaty podatków. Ustawodawca nie sprecyzował czy prawo niezaliczania do przychodów otrzymanych odsetek podatkowych dotyczy jedynie odsetek wynikających ze zwrotów podatków krajowych czy również zagranicznych. Zdaniem Spółki zgodnie z wykładnią celowościową art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT należy dojść do wniosku, iż ustawodawca uznał, że rekompensata w formie odsetek podatkowych przekazywana podatnikowi nie może stanowić dla niego przychodu, bowiem jest tylko formą rekompensaty za opóźnienia organów podatkowych. Takie nieprawidłowości mogą nastąpić nie tylko z winy krajowych organów podatkowych, ale również z winy zagranicznych organów podatkowych. Skoro zagraniczny organ podatkowy uznał za zasadne zrekompensować Spółce swoje opóźnienie, to jest jak najbardziej racjonalne, aby taka rekompensata nie stanowiła przychodu w kraju rezydencji podatkowej Spółki czyli w Polsce. Takie rozumienie art. 12 ust. 4 pkt 7 Ustawy o CIT nie stoi w sprzeczności z wykładnią językową, gdyż ustawodawca uznał w tym przepisie, że odsetki otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych nie są zaliczane do przychodów. Nie ograniczył zatem tych odsetek tylko do tych otrzymanych w związku ze zwrotem zobowiązań podatkowych krajowych.

Ad. 2

Zdaniem Spółki - w przypadku gdyby Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał odsetki podatkowe otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA za przychody - to według Wnioskodawcy odsetki takie stanowiłyby i tak przychody wolne od podatku dochodowego od osób prawnych, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o CIT.

Uzasadnienie

Jeżeli ewentualnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznałby, że otrzymane zagraniczne odsetki stanowią przychód Spółki, to powinno się zauważyć, że zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o CIT wolne od podatku dochodowego od osób prawnych są między innymi dochody uzyskane od rządów państw obcych pochodzących ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji. Wtedy odsetki wypłacone Wnioskodawcy należałoby zaliczyć do środków bezzwrotnej pomocy przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji obcego państwa.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej.

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytania przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznaczają zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytań). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniami, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca ubiegał się o zwrot nadpłaconego podatku w Stanach Zjednoczonych USA. Organ podatkowy USA zwrócił Wnioskodawcy nadpłacony podatek wraz z odsetkami podatkowymi przewidzianymi przez prawo podatkowe USA. W 2022 r. Wnioskodawca uzyskał zwrot nadpłaty podatków wpłaconych na rzecz budżetu Stanów Zjednoczonych USA z tytułu sprzedaży (…). Organ podatkowy Stanów Zjednoczonych USA wypłacił Wnioskodawcy w 2022 r. odsetki podatkowe naliczone w związku ze zwrotem nadpłaty podatku.

Państwa wątpliwość w zakresie pytania nr 1 dotyczy ustalenia czy odsetki podatkowe, otrzymane przez Spółkę w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych, wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, wypłacone Spółce przez urząd podatkowy w Stanach Zjednoczonych USA, należy zaliczyć do przychodów Spółki w rozumieniu przepisów ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm.; dalej: „ustawa CIT”):

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Należy zauważyć, że ustawodawca nie wprowadził do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ogólnej definicji przychodu. W art. 12 ust. 1 ustawy CIT, wskazane zostały jedynie przykładowe przysporzenia zaliczane do tej kategorii.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT:

Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Przychodem jest więc każda wartość wchodząca do majątku podatnika, powiększająca jego aktywa, o ile nie została wyłączona z przychodów podatkowych, na podstawie art. 12 ust. 4 ustawy CIT. W przepisie tym wskazany został enumeratywny katalog przychodów wyłączonych spod opodatkowania.

Stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT:

Do przychodów nie zalicza się odsetek otrzymanych w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych i innych należności budżetowych, a także oprocentowania zwrotu różnicy podatku od towarów i usług, w rozumieniu odrębnych przepisów.

Dokonując analizy powyższego przepisu należy mieć na uwadze, że ustawodawca obejmuje nim odsetki otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych (…), w rozumieniu odrębnych przepisów.

Z art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 78, poz. 483 ze zm., dalej: Konstytucja RP) wynika, że:

Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.

Przepisami odrębnymi, do których odsyła przepis art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT mogą być zatem wyłącznie przepisy obowiązujące na terenie RP.

Przepisami, które regulują na terenie RP pojęcia: zobowiązania podatkowego, nadpłaty, zwrotu nadpłaty, w tym terminu zwrotu, oprocentowania nadpłaty są odpowiednio przepisy art. 5 i rozdziału 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

W art. 78 Ordynacji podatkowej ustawodawca zawarł regulacje odnośnie wysokości oprocentowania nadpłaty, sytuacji, w których nadpłata jest oprocentowana, okresu, w którym oprocentowanie nadpłaty przysługuje.

Zgodnie z normą art. 78 § 1 Ordynacji podatkowej:

Nadpłaty podlegają oprocentowaniu w wysokości równej wysokości odsetek za zwłokę, o których mowa w art. 56 § 1, pobieranych od zaległości podatkowych.

Z kolei w myśl art. 56 § 1 Ordynacji podatkowej:

Stawka odsetek za zwłokę jest równa sumie 200% podstawowej stopy oprocentowania kredytu lombardowego, ustalanej zgodnie z przepisami o Narodowym Banku Polskim, i 2%, z tym że stawka ta nie może być niższa niż 8%.

Potwierdzenie, że wyłączenie zawarte w art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT dotyczy oprocentowania nadpłat zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej znajdujemy także w piśmiennictwie: por. A. Obońska, Podatek dochodowy od osób prawnych. Komentarz, C.H. Beck, Warszawa 2014, art. 12 lub A. Mariański (w:) A. Krajewska, A. Nowak-Piechota, M. Wilk, J. Żurawiński, A. Mariański, Podatek dochodowy od osób prawnych. Komentarz, wyd. IV, Warszawa 2016, art. 12. W pierwszym z powołanych opracowań czytamy m. in. „Jak wskazano w PDOPrU wyłącza z przychodów odsetki otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaconych należności budżetowych - w tym od zobowiązań podatkowych. W przepisie tym chodzi przede wszystkim o oprocentowanie nadpłat, o którym mowa w art. 78 OrdPU. Przepis dotyczy niewątpliwie odsetek od nadpłaconych zobowiązań podatkowych, opłat oraz niepodatkowych należności budżetu państwa oraz budżetu jednostek samorządu terytorialnego”.

W związku z powyższym na aprobatę nie zasługuje Państwa stanowisko, iż na podstawie przepisu art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT można wyłączyć z przychodów podatkowych oprocentowanie zwrotu nadpłaty uzyskanej z organu podatkowego USA, które przysługuje i jest ustalone zgodnie z odpowiednimi przepisami obowiązującymi w tym państwie. Przepisów tych nie można bowiem uznać za odrębne przepisy, o których mowa w art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT.

Jest to tym bardziej uzasadnione, zważywszy na charakter jaki pełni oprocentowanie nadpłaty niezwróconej przez organ podatkowy w terminie ustawowym. Oprocentowanie nadpłaty to forma zrekompensowania podatnikowi i innym podmiotom uprawnionym do otrzymania zwrotu nadpłaty dysponowania przez wierzyciela podatkowego nieprzysługującymi mu środkami finansowymi. Trudno przyjąć, że negatywne konsekwencje wadliwych działań zagranicznych organów podatkowych (poprzez pomniejszenie przychodów do opodatkowania i tym samym należnego podatku) miałby ponosić polski budżet.

W konsekwencji, Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1, zgodnie z którym

odsetki podatkowe otrzymane przez Spółkę w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, nie stanowią przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT, uznano za nieprawidłowe.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest także kwestia poruszona w pytaniu nr 2, która dotyczy ustalenia, czy odsetki podatkowe, otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA, zostały uznane za przychody podatkowe, to czy przychody te byłyby wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Państwa zdaniem, odsetki takie stanowiłyby przychody wolne od podatku dochodowego od osób prawnych, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy CIT, z czym jednak Organ nie może się zgodzić.

I tak, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy CIT:

Wolne od podatku są dochody uzyskane przez podatników od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, pochodzące ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym także ze środków z programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze; w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej na rzecz podmiotów, którym służyć ma ta pomoc.

Powołana wyżej regulacja stanowi więc jednoznacznie, że zakresem zwolnienia z opodatkowania objęte są dochody podmiotów, którym przyznano środki bezzwrotnej pomocy i które otrzymują wspomniane środki bezpośrednio lub pośrednio (za pośrednictwem upoważnionego podmiotu) od rządów państw obcych lub wymienionych w tym przepisie instytucji i organizacji międzynarodowych.

Kolejnym warunkiem zwolnienia jest otrzymanie tych środków na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych pomiędzy tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze.

Odnosząc opis stanu faktycznego do powołanych powyżej regulacji podatkowych, stwierdzić należy, że wypłacone Państwu odsetki nie korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy CIT, ponieważ z wniosku wynika, że odsetki te przewidziane przez prawo podatkowe Stanów Zjednoczonych zostały wypłacone przez rząd USA z tytułu nadpłaty podatku wpłaconego na rzecz budżetu USA.

Zatem w analizowanej sprawie nie mamy do czynienia z bezzwrotną pomocą, trudno jest bowiem uznać, że odsetki z tytułu zwrotu nadpłaty zobowiązań podatkowych stanowią bezzwrotną pomocą. Środki te są wypłacane w związku z oprocentowaniem nadpłaty podatku zapłaconego na terytorium USA zatem nie należy ich utożsamiać z bezzwrotną pomocą. Nie ma żadnych podstaw aby oprocentowanie nadpłaty i otrzymane w związku z nią odsetku uznać za pomocą od rządów państw obcych.

Tym samym, z powyższego wynika, że nie zostały spełnione przesłanki zawarte w przepisie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy CIT, warunkujące możliwość objęcia zwolnieniem z opodatkowania odsetek podatkowych otrzymanych w związku ze zwrotem nadpłaty zobowiązań podatkowych wynikających z przepisów podatkowych w Stanach Zjednoczonych USA.

Zatem, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2 zostało również należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny i zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym i zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00