Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2023-06-27

Refakturowanie na kontrahenta kosztów energii i wody

PROBLEM

W gminnej szkole podstawowej w czasie wakacji są przeprowadzane prace związane z termomodernizacją. Po ich zakończeniu mamy obciążyć wykonawcę prac kosztami zużytej energii elektrycznej i wody. Jak prawidłowo dokonać refakturowania? Jaką stawkę VAT zastosować na fakturze?

RADA

W przedstawionym przypadku należy wystawić faktury na „refakturę energii elektrycznej” czy też „zużytą energię elektryczną” oraz „refakturę wody” czy „zużytą wodę”. Na wystawionych dokumentach należy zastosować stawki właściwe dla usług, które dokumentują (zastosowane na „pierwotnych” fakturach wystawionych dla szkoły/gminy). Obowiązek podatkowy w VAT powstanie w tym przypadku co do zasady z chwilą wystawienia faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00