Gazeta Samorządu i Administracji 7/2023 z 20.07.2023
Artykuł aktualny
na dzień 05.12.2025
Data publikacji: 15.07.2023
Zakaz otwierania korespondencji kierowanej do radnych
Istotą mandatu sprawowanego przez radnego jest kontakt z lokalną społecznością. Mieszkańcy zwracają się do radnych z różnymi sprawami, często bardzo osobistymi. Chociaż korespondencja ta odbywa się za pośrednictwem urzędu, nie jest to typowa korespondencja urzędowa. Jak zatem zorganizować obieg korespondencji, aby ta kierowana bezpośrednio do radnych zachowała poufny charakter?
Korespondencja kierowana do radnych za pośrednictwem urzędu gminy co do zasady podlega rejestracji tak jak każda przesyłka wpływająca do urzędu. To oznacza, że pracownicy kancelarii są zobowiązani taką korespondencję otworzyć i zarejestrować. Można jednak zastosować wyjątek od tej ogólnej zasady i zachować tajemnicę korespondencji.
