Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.570.2023.2.JM

Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 września 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 5 września 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej dostawy towarów realizowanej za pomocą urządzeń do automatycznej sprzedaży. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 3 listopada 2023 r. (wpływ 3 listopada 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Dotyczy:Montażu kas fiskalnych na dodatkowych urządzeniach obsługiwanych przez klientów.

Prowadzi Pan działalność usługową w postaci myjni samochodowych, w tym myjni samoobsługowych.

W myjniach samoobsługowych oprócz urządzeń myjących, odkurzaczy i ozonatora (które muszą być zafiskalizowane) ma Pan zamontowane urządzenia dodatkowe takie jak:

-urządzenie do płynu do spryskiwaczy;

-chusteczki do panomatu (do kokpitu);

-urządzenie z czernidłem do opon.

Prosi Pan o udzielenie odpowiedzi, czy na myjniach samoobsługowych istnieje obowiązek instalowania kas fiskalnych, również na tych urządzeniach dodatkowych?

Prosi Pan o udzielenie odpowiedzi oraz ewentualne wskazówki dotyczące spełnienia wymogów podatkowych w przypadku takiej działalności.

Prowadzi Pan działalność gospodarczą jako czynny podatnik VAT, którego głównym przedmiotem działalności jest świadczenie usług w zakresie:

-mycie pojazdów (PKWiU 45.20.30.0) na samoobsługowych myjniach bezdotykowych (PKD 45.20.Z).

-odkurzanie pojazdu (PKWiU 45.20.30.0) odkurzaczami samoobsługowymi (PKD 45.20.Z), a także sprzedaż płynu do spryskiwaczy (PKWiU 20.59.43.0) z samoobsługowego dystrybutora, sprzedaż chusteczki do panomatu (kokpitu) i czernidła do zaczerniania opon.

Na pytania:

1)„Czy jest Pan czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług?

2)Czy będzie Pan realizował sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych?

3)Jaki jest symbol PKWiU z 2015 r. oraz nazwa grupowania, wynikające z Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) z 2015 r. wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (t. j. Dz. U. poz. 1676 ze zm.) dla usług mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług wykonywanych przy użyciu urządzeń obsługiwanych przez klienta? Prosimy podać pełny, siedmiocyfrowy symbol PKWiU.

4)Czy urządzenia, które służą do mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług będą w systemie bezobsługowym przyjmować należność w bilonie lub banknotach, lub innej formie (bezgotówkowej)? Jeśli nie, to prosimy wskazać w jaki sposób będzie Pan przyjmował należności za świadczenie ww. usług i w jaki sposób będzie Pan ewidencjonował taką sprzedaż przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

5)Czy urządzenia dodatkowe, o których mowa w opisie sprawy będą służyć do dostawy towarów, realizowanej w systemie sprzedaży automatycznej i ww. urządzenia będą przyjmować należność w systemie bezobsługowym, i wydawać towar? Jeśli tak, to prosimy wskazać:

-jaki jest kod CN z 2021 r. i wyszczególnienie dla tak sprzedawanych towarów, wynikające z rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2020/1577 z dnia 21 września 2020 r. zmieniającego załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. UE z 30.10.2020 r. L 361/1 ze zm.)? Prosimy podać pełny, ośmiocyfrowy kod CN dla każdego towaru sprzedawanego w systemie automatycznym?

-czy rozpoczął Pan ewidencjonowanie takiej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej przed 1 stycznia 2022 r.?

6)Jeśli urządzenia dodatkowe, o których mowa w opisie sprawy nie będą służyć do dostawy towarów, realizowanej w systemie sprzedaży automatycznej i nie będą przyjmować należności w systemie bezobsługowym oraz nie będą wydawać towaru, to prosimy wskazać:

-czy urządzenia dodatkowe będą służyć do świadczenia usług mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług?

-w jaki sposób będzie Pan przyjmował należności za sprzedaż realizowaną za pomocą tych urządzeń?

-w jaki sposób będzie Pan ewidencjonował taką sprzedaż przy zastosowaniu kasy rejestrującej?”,

odpowiedział Pan:

Ad. 1) Jest Pan czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatków od towarów i usług.

2) Sprzedaż będzie realizowana na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych.

Ad. 3) Symbol PKWiU dla usług mycia to 45.20.30.0.

Ad. 4) Należność za usługę jest przyjmowana w bilonie i w banknotach.

Ad 5) Urządzenia dodatkowe będą służyć do dostawy towarów, realizowanej w systemie sprzedaży automatycznej i będą przyjmować należność w systemie bezobsługowym.

-Kod CN płynu do spryskiwaczy: CN 38 20 00 00

-Kod CN chusteczek do kokpitu : CN 17 22 11 0

-Kod CN czernidła do opon:

Przed 1 stycznia 2022 r. nie prowadził Pan sprzedaży przy zastosowaniu kasy fiskalnej.

W przypadku zakupu płynu do spryskiwaczy, chusteczek i czernidła jedyną dostępną formą płatności jest zapłata gotówką (bilonem). Klient do każdego z tych urządzeń wrzuca monetę i sam pobiera dany produkt. Automaty, o których mowa są urządzeniami, których konstrukcja jest oparta na witrynie/obudowie wyposażonej w osprzęt, który w samodzielny sposób bez udziału człowieka zarządza sprzedażą produktu.

Obecnie sprzedaż towarów z urządzeń dodatkowych samoobsługowych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są rejestrowane zbiorczo na podstawie zainstalowanych liczników w ewidencji sprzedaży bezrachunkowej na koniec miesiąca w celach podatkowych.

Pytanie

Czy ma Pan prawo do zastosowania zwolnienia wynikającego z przepisu § 2 ust. 1 w związku z poz. 39 załącznika do Rozporządzenia Ministra Finansów dotyczącego ewidencjonowania na kasie fiskalnej obrotu uzyskanego za pomocą urządzeń do automatycznej sprzedaży z tytułu sprzedaży: płynu do spryskiwaczy, czernidła do opon a także chusteczek do kokpitu?

Pana stanowisko w sprawie

W Pana ocenie montaż kas fiskalnych na dodatkowych urządzeniach jest zbyteczny i ma Pan prawo do korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej i nie ma Pan obowiązku instalacji kasy rejestrującej w automatach i tym samym nie ma Pan obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy jej pomocy.

Swoją opinię opiera Pan na tym, że spełnia Pan wszelkie przesłanki, które ustawodawca określił w Dz. U. z 2021 r. poz. 2442 pozycji 39 czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, czyli sprzedaż jest dokonywana przy pomocy urządzeń służących do automatycznej sprzedaży, urządzenia w sposób automatyczny przyjmują należność za zakupy, wydają towar w rozumieniu umożliwienia zabierania kupowanych produktów.

Prosi Pan o odpowiedź.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”. Zgodnie z tym przepisem:

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Jak wynika z art. 2 pkt 22 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży – rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Pojęcie towaru ustawodawca zdefiniował w art. 2 pkt 6 ustawy. Zgodnie z zapisem zawartym w tym przepisie:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń. Jeżeli nabywcą danej usługi jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1, to taka sprzedaż w ogóle nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.

Zgodnie z art. 111 ust. 8 ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa. (...).

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2021 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących  (t. j. Dz. U. poz. 2442 ze zm.), zwane dalej „rozporządzeniem”.

Regulacje zawarte w powołanym rozporządzeniu przewidują zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących m.in. zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia (zwolnienie przedmiotowe).

W myśl § 2 ust. 1 rozporządzenia:

Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2023 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia:

W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.

I tak, w załączniku do rozporządzenia, stanowiącym wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania została wymieniona, w poz. 39:

Dostawa towarów przy użyciu urządzeń służących do automatycznej sprzedaży, które w systemie bezobsługowym przyjmują należność i wydają towar.

Jednocześnie zgodnie z § 4 ust. 1 rozporządzenia:

Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku:

1) dostawy:

a) gazu płynnego,

b) części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),

c) silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),

d) nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),

e) przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00); kontenerów (CN 8609 00),

f) części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),

g) części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708 i 9401 90 80), z wyłączeniem motocykli, to jest do: ciągników; pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą; samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi; pojazdów silnikowych do transportu towarów; pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych, pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych,

h) komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz silników elektrycznych, prądnic i transformatorów (PKWiU ex 26 i ex 27.11),

i) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),

j) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej „ustawą”,

k) zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,

l) wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol CN,

m) wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

n) napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

o) perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów;

2) świadczenia usług:

a) przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia,

b) taksówek (PKWiU 49.32.11.0), z wyłączeniem wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,

c) naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania,

d) w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,

e) w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,

f) w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 48 załącznika do rozporządzenia,

g) prawniczych, z wyłączeniem usług określonych w poz. 27 załącznika do rozporządzenia,

h) doradztwa podatkowego,

i) związanych z wyżywieniem (PKWiU ex 56.10, PKWiU 56.21, PKWiU ex 56.29, PKWiU ex 56.30), wyłącznie:

- świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz

- usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),

j) fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,

k) kulturalnych i rozrywkowych - wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,

l) związanych z rozrywką i rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne,

m) mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług (PKWiU 45.20.30.0), w tym przy użyciu urządzeń obsługiwanych przez klienta, które w systemie bezobsługowym przyjmują należność w bilonie lub banknotach, lub innej formie (bezgotówkowej).

Analiza treści wniosku wskazuje, że ograniczenia wymienione w ww. przepisie nie będą mieć jednak zastosowania do sprzedaży będącej w omawianej sprawie przedmiotem Pana zapytania.

Na podstawie § 6 ust. 2 rozporządzenia:

W przypadku podatników, którzy przed dniem 1 stycznia 2022 r. rozpoczęli ewidencjonowanie czynności wymienionych w poz. 39 lub 40 załącznika do niniejszego rozporządzenia, zwolnienia, o którym mowa w § 2, w zakresie tych czynności ewidencjonowanych nie stosuje się.

Z opisu sprawy wynika, że prowadzi Pan działalność usługową w postaci myjni samochodowych, w tym myjni samoobsługowych. Ma Pan zamontowane urządzenia dodatkowe takie jak: urządzenie do płynu do spryskiwaczy, chusteczki do panomatu (do kokpitu), urządzenie z czernidłem do opon. Urządzenia dodatkowe będą służyć do dostawy towarów, realizowanej w systemie sprzedaży automatycznej i będą przyjmować należność w systemie bezobsługowym. Sprzedaż będzie realizowana na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych. W przypadku zakupu płynu do spryskiwaczy, chusteczek i czernidła jedyną dostępną formą płatności jest zapłata gotówką (bilonem). Klient do każdego z tych urządzeń wrzuca monetę i sam pobiera dany produkt. Automaty są urządzeniami, których konstrukcja jest oparta na witrynie/obudowie wyposażonej w osprzęt, który w samodzielny sposób bez udziału człowieka zarządza sprzedażą produktu. Przed 1 stycznia 2022 r. nie prowadził Pan sprzedaży przy zastosowaniu kasy fiskalnej.

W rozpatrywanej sprawie Pana wątpliwości dotyczą zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej dostawy towarów realizowanej za pomocą urządzeń do automatycznej sprzedaży.

Z wniosku nie wynika, aby towary, które będzie Pan sprzedawał za pomocą urządzeń do automatycznej sprzedaży zostały wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia. 

Wskazał Pan, że przed 1 stycznia 2022 r. nie prowadził Pan sprzedaży przy zastosowaniu kasy fiskalnej dla dostawy towarów, realizowanej w systemie sprzedaży automatycznej za pomocą urządzeń, które będą przyjmować należność w systemie bezobsługowym, i wydawać towar. Zatem w analizowanej sprawie nie znajdzie zastosowania § 6 ust. 2 rozporządzenia, który wyłącza prawo do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży dla czynności wymienionych w poz. 39 załącznika do rozporządzenia.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy, należy stwierdzić, że nie będzie miał Pan obowiązku ewidencjonowania ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej dostawy towarów realizowanej za pomocą urządzeń do automatycznej sprzedaży do 31 grudnia 2023 r. na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 39 załącznika do rozporządzenia.

Zatem Pana stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00