Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Kompetencje rady gminy w zakresie wprowadzania zmian do budżetu - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 26 czerwca 2023 r., sygn. WA-023/48/23

W odpowiedzi na wniosek z dnia 26 kwietnia 2023 r. w sprawie kompetencji organu stanowiącego gminy do wprowadzania zmian w projektach uchwał w sprawie zmian budżetu i wieloletniej prognozy finansowej, wyjaśniam.

 Uchwalanie budżetu i wieloletniej prognozy finansowej oraz ich zmian należy do wyłącznej kompetencji rady gminy, co wynika z art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.). Natomiast w myśl art. 233 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.) inicjatywa w sprawie sporządzenia projektu uchwały o zmianie uchwały budżetowej i wieloletniej prognozy finansowej przysługuje wyłącznie wójtowi (burmistrzowi lub prezydentowi miasta). Z kolei art. 60 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym stanowi, że za prawidłową gospodarkę finansową gminy odpowiada wójt, a w myśl art. 60 ust. 2 pkt 4 tej ustawy, to wójtowi gminy przysługuje wyłączne prawo zgłaszania propozycji zmian w budżecie gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00