Czy skład komisji inwentaryzacyjnej wyłaniany jest na mocy zarządzenia kierownika jednostki
PROBLEM
Jednostki oświatowe obsługiwane są przez CUW. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji spoczywa na dyrektorze CUW. Czy do komisji inwentaryzacyjnej może on powołać osoby zatrudnione w jednostkach obsługiwanych, np. pracowników przedszkola? Na koniec roku, np. w przedszkolach, widnieją należności za grudniowy pobyt dziecka w przedszkolu, który opłacony zostaje w styczniu następnego roku. Są to więc należności od osób fizycznych, w związku z tym nie inwentaryzujemy ich drogą potwierdzenia sald, ale w drodze weryfikacji z dokumentami źródłowymi. Jakie dokumenty należy wykorzystać do inwentaryzacji należności drogą weryfikacji? Czy skład komisji inwentaryzacyjnej wyłaniany jest na mocy zarządzenia kierownika jednostki? Czy intendentka szkolna może uczestniczyć w pracach inwentaryzacyjnych?
