Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 czerwca 2024 r., sygn. VII SA/Wa 2064/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Izabela Ostrowska, Sędziowie: sędzia WSA Joanna Gierak – Podsiadły (spr.), asesor WSA Paweł Konicki, , Protokolant: ref. Radosław Fijałkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 czerwca 2024 r. sprawy ze skargi D. M. na decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia 23 czerwca 2023 r. nr 103/SPEC/2023 w przedmiocie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez D.M. ("skarżący") jest decyzja Wojewody Mazowieckiego ("Wojewoda") z 23 czerwca 2023 r. nr 103/SPEC/2023, zezwalająca na realizację inwestycji drogowej, wydana w następującym stanie sprawy:
Zarząd Powiatu w [...] ("inwestor") wnioskiem z 17 grudnia 2020 r., uzupełnionym 5 lutego 2021 r. wystąpił do Starosty [...] ("Starosta") o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: "Rozbudowa drogi powiatowej Nr [...][...]-[...]od km 8+300,00 do km 15+100,00 wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu w miejscowości [...]w obrębie ewidencyjnym [...], [...], [...]gm. [...]oraz w obrębie ewidencyjnym [...]gm. [...], pow. [...], woj. [...]".
Po wszczęciu postępowania D.M. pismem z 19 lutego 2021 r. wniósł zastrzeżenia i uwagi do planowanej inwestycji. Oświadczył, że nie wyraża zgody na zajęcie gruntów pod zatokę autobusową na działkach nr [...]oraz [...], stanowiących własność skarżącego. Nie wyraził również zgody na zajęcie gruntów pod zatokę autobusową na działce nr [...], której jest właścicielem. Podniósł, że projektowana zatoka autobusowa na działce nr [...] oraz działce nr [...]została umiejscowiona przed skrzyżowaniem, naruszając przepisy rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. W ocenie skarżącego projektowana zatoka autobusowa powinna zostać umiejscowiona za skrzyżowaniem, zgodnie z obecnym usytuowaniem miejsca na zatrzymanie autobusu i wiatą autobusową – na wysokości działki [...]. Skarżący przedstawił również historię swojej korespondencji z Zarządem Dróg Powiatowych w [...].
