Wyrok WSA w Krakowie z dnia 24 października 2024 r., sygn. III SA/Kr 780/24
WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 24 października 2024 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Bogusław Wolas Sędziowie: Sędzia WSA Janusz Kasprzycki Asesor WSA Marta Kisielowska (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 24 października 2024 r. sprawy ze skargi M. B. na rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie z dnia 8 kwietnia 2024 r. nr 733/2024 w przedmiocie odmowy ustalenia wzrostu uposażenia zasadniczego z tytułu wysługi lat I. uchyla zaskarżony rozkaz personalny, poprzedzający go rozkaz personalny Komendanta Powiatowego Policji w N. nr 1/2024 z 3 stycznia 2024 r. oraz rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie nr 1389/2023 z 23 maja 2023 r.; II. zasądza od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie na rzecz M. B. 497 (czterysta dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania; III. zarządza na rzecz skarżącej M. B. zwrot nienależnie uiszczonego wpisu od skargi w wysokości 100 (sto) złotych z Kasy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie.
Uzasadnienie
Zaskarżonym rozkazem personalnym nr 733/2024 z dnia 8 kwietnia 2024 r. Komendant Wojewódzki Policji w Krakowie utrzymał w mocy rozkaz personalny Komendanta Powiatowego Policji w N. z dnia 3 stycznia 2024 r. w sprawie odmowy M. B. (dalej: "skarżąca") ustalenia wzrostu uposażenia zasadniczego z tytułu wysługi lat za okres od 19 lipca 2014 r. do 30 grudnia 2018 r. Podstawę prawną rozkazu personalnego stanowił art. 138 § 1 pkt 1 w zw. z art. 127 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 775, dalej: "k.p.a.").
Zaskarżony rozkaz personalny został wydany w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych.
Raportem z dnia 8 marca 2023 r. skarżąca zwróciła się do Komendanta Powiatowego Policji w N. o zaliczenie dotychczas nieuwzględnionego okresu pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym w charakterze domownika po ukończeniu 16 roku życia w okresie od 19 lipca 2014 r. do 30 grudnia 2018 r. Skarżąca wskazała, że w okresie tym pracowała w gospodarstwie rolnym ojca o obszarze 3,48 ha, wykonując wszystkie czynności niezbędne w gospodarstwie. Podniosła, że Urząd Gminy w P. nie dysponuje dokumentami uzasadniającymi wydanie zaświadczenia potwierdzającego pracę w gospodarstwie rolnym, okoliczność tę skarżąca dokumentuje zeznaniami świadków. Ponadto skarżąca wniosła o wyrównanie wynagrodzenia za nieprzedawniony okres, ponieważ z uwagi na stan epidemii nie była w stanie w bezpieczny sposób uzupełnić, ani przedstawić wymaganej dokumentacji.
