Jak zaksięgować dotację od gminy
PROBLEM
Będąc zakładem budżetowym zawarliśmy z naszą Gminą umowę na dotację celową w dniu 10.04.2024 (dofinansowanie do zakupu ozonatora na pływalnię). W związku z długotrwałym procesem przetargowym firma, która wygrała przetarg nie dopełniła terminu i nie udało się w 2024 r. kupić i zamontować ozonatora. W związku z tym dotacja byłą zaplanowana, ale nie wykorzystana. Chodzi głównie o plan i księgowania. W sprawozdaniu RB-30S za 2024 rok pokażę w danych o finansowaniu z dotacji plan - 360 000, a wykonanie 0, bo inwestycja nie została zrealizowana. Czy powinnam sobie utworzyć jakąś rezerwę w korespondencji z kontem 800 na poczet dotacji, którą otrzymam w styczniu 2025 r., zaraz po tym jak wpłynie mi faktura za ozonator? Umowa z Gminą została aneksowana na ten rok do końca marca 2025. Natomiast Gmina uchwałą z 18.12.2024 kwotę dotacji zawiesiła na niewygasających wydatkach w 2024 r. Czy ja na podstawie takiej uchwały mogę sobie zaksięgować 225 - 840 Należność od gminy i rozliczenia międzyokresowe przychodów? Jak otrzymam dotacje w tym roku to rozwiązanie miedzyokresowe 840 - 800, bo to dotacja inwestycyjna?
