Dziennik Gazeta Prawna 78/2025 z 23.04.2025 [dodatek: Samorząd i Administracja]
Artykuł
z dnia 23.04.2025
Data publikacji: 23.04.2025
Czy konsolidując kredyty, burmistrz musi zadbać o zmianę uchwały budżetowej
Gmina planuje zaciągnięcie jednego długoterminowego zobowiązania zamiast obecnych kilku kredytów, co pozwoli m.in. obniżyć koszty obsługi długu. Nowy kredyt konsolidacyjny nie wpłynie na konto gminy, bo bank spłaci bezpośrednio zadłużenia wobec dotychczasowych kredytodawców. Czy taka operacja wymaga zaplanowania przychodów/rozchodów w budżecie i ustalenia limitu zobowiązań?
Zaciągnięcie kredytu konsolidacyjnego zależy od uprzednich zmian w budżecie – w zakresie przychodów i rozchodów oraz zmiany (zwiększenia) limitu zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na ten cel.
