Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 6 maja 2025 r., sygn. KIO 1322/25
WYROK
Warszawa, dnia 6 maja 2025 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodnicząca: Ewa Sikorska
Protokolant: Oskar Oksiński
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 kwietnia 2025 roku w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 kwietnia 2025 r. przez wykonawcę Aka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinie, w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego – Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego PUM w Szczecinie
Uczestnik postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego: Centrum Obsługi Administracyjnej Spółdzielnia Socjalna w Szczecinie
orzeka:
1. uwzględnia odwołanie w zakresie zarzutu naruszenia art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b w zw. z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 roku, poz. 1320) poprzez zaniechanie odrzucenia oferty wykonawcy Centrum Obsługi Administracyjnej Spółdzielnia Socjalna w Szczecinie, który nie spełnił warunków udziału w postępowaniu i nakazuje zamawiającemu – Uniwersyteckiemu Szpitalowi Klinicznemu nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego PUM w Szczecinie – w zakresie części 3 (pakietu 3), unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej ofert i odrzucenie oferty Centrum Obsługi Administracyjnej Spółdzielnia Socjalna w Szczecinie;
2. w pozostałym zakresie odwołanie oddala;
3. kosztami postępowania obciąża wykonawcę Aka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinie i wykonawcę Centrum Obsługi Administracyjnej Spółdzielnia Socjalna w Szczecinie i:
3.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwoty:
-15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), 3 600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero groszy), 493 zł 15 gr (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt trzy złote piętnaście groszy), poniesione przez wykonawcę Aka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinietytułem – odpowiednio – wpisu od odwołania, wynagrodzenia pełnomocnika i dojazdu na posiedzenie Izby,
