Czy pracownikowi należy się dodatkowy dzień wolny, jeśli pracował w dniu wyznaczonym jako wolny za święto
PROBLEM
W sobotę 3 maja przypadało święto, za które wyznaczyliśmy w firmie dzień odbioru 2 maja w piątek. Kilku z naszych pracowników pracowało jednak w dniu 2 maja. Czy pracownik powinien złożyć wniosek o pracę w nadgodzinach skoro w firmie był to dzień wolny, a następnie odebrać te nadgodziny? Czy przysługuje mu w takiej sytuacji wypłata za nadgodziny, jeśli nie zdoła ich odebrać do końca okresu rozliczeniowego nadgodzin? Czy jednak powinniśmy wyznaczyć pracownikowi inny dzień odbioru bez stosowania nadgodzin? Dodatkowe pytanie: za święto 1 listopada (sobota) mamy ustalony odbiór w dniu 31 października (piątek). Czy dla pracowników zatrudnionych od 1 listopada musimy wyznaczyć dodatkowy termin odbioru za święto skoro nie będą mogli skorzystać z wolnego 31 października?
