Dziennik Gazeta Prawna 141/2025 z 23.07.2025 [dodatek: Gazeta Prawna]
Artykuł
z dnia 23.07.2025
Data publikacji: 23.07.2025
oświata
Sprawdzian (nie)równości?
MEN nie planuje zmian w maturach. I dotyczy to również uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Ale czy obecny system rzeczywiście odpowiada na ich potrzeby? Zdania ekspertów są podzielone
W szkołach przybywa uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Widać to m.in. w danych CKE. Do egzaminu ósmoklasisty w 2024 r. przystąpiło 189,99 tys. uczniów. Aż 19,8 proc. z nich miało opinię o dysleksji. Pięć lat wcześniej było ich o 4,9 pkt proc. mniej. Trend wzrostowy widać również w przypadku dyskalkulii (patrz: infografika).
Matematyka znów za trudna
Powody? Jak tłumaczy dr Iga Kazimierczyk, badaczka oświaty związana z Uczelnią Korczaka i prezeska Fundacji Przestrzeń dla Edukacji, to efekt rosnącej świadomości, zwłaszcza wśród rodziców.
