Wyrok NSA z dnia 11 czerwca 2025 r., sygn. III OSK 1329/22
Zawiadomienie o zamiarze likwidacji/przekształceniu szkoły/przedszkola, o którym mowa w art. 89 ust. 1 u.p.o., adresowane do rodziców uczniów może być dokonane w dowolnej formie, a konieczne jest tylko, aby do nich rzeczywiście dotarło w przewidzianym w ustawie terminie. Udokumentowanie dokonania zawiadomienia i dotarcia do wiadomości rodziców nastąpić może w każdy sposób, np. przez podpisanie kopii zawiadomienia przez rodzica, podpisanie listy obecności na zebraniu, na którym doszło do poinformowania o zamiarze likwidacji lub przekształcenia placówki oświatowej i jednoczesnym złożeniu protokołu obrazującego przebieg zebrania, jak również przez złożenie oświadczenia przez dyrektora likwidowanej jednostki oświatowej
o poinformowaniu i przekazaniu stosowanych pisemnych zawiadomień wskazanym imiennie rodzicom dzieci.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Rafał Stasikowski (spr.) Sędziowie: sędzia NSA Ewa Kwiecińska sędzia del. WSA Kazimierz Bandarzewski Protokolant: starszy asystent sędziego Łukasz Sielanko po rozpoznaniu w dniu 11 czerwca 2025 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody Podkarpackiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 25 stycznia 2022 r. sygn. akt II SA/Rz 1554/21 w sprawie ze skargi Wojewody Podkarpackiego na uchwałę Rady Miasta Łańcut z dnia 23 czerwca 2021 r. nr XL/263/2021 w przedmiocie likwidacji Przedszkola Miejskiego nr 5 w Łańcucie 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Wojewody Podkarpackiego na rzecz Gminy Miasto Łańcut kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 25 stycznia 2022 r., II SA/Rz 1554/21, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie oddalił skargę Wojewody Podkarpackiego na uchwałę Rady Miasta [...]. z 23 czerwca 2021 r., nr XL/263/2021, w przedmiocie likwidacji Przedszkola Miejskiego nr 5 w [...].
