Postanowienie NSA z dnia 28 października 2025 r., sygn. I OSK 1420/25
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Karol Kiczka po rozpoznaniu w dniu 28 października 2025 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt [...] z siedzibą w [...] od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 30 czerwca 2025 r. sygn. akt II SA/Gd 378/25 o odrzuceniu skargi Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt [...] z siedzibą w [...] na uchwałę Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 31 marca 2025 r., nr 149/XIII/25 w przedmiocie zmiany uchwały w sprawie ograniczenia populacji zwierząt postanawia: oddalić skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku postanowieniem z dnia 30 czerwca 2025 r. sygn. akt II SA/Gd 378/25 odrzucił skargę Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt [...] z siedzibą w [...] na uchwałę Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 31 marca 2025 r., nr 149/XIII/25 w przedmiocie zmiany uchwały w sprawie ograniczenia populacji zwierząt. Uzasadniając stanowisko, Sąd I instancji powołał się na art. 58 § 1 pkt 5a ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2024 r., poz. 935, dalej: p.p.s.a.), co oznacza że doszedł do przekonania że interes prawny lub uprawnienie strony skarżącej uchwałę, o której mowa w art. 3 § 2 pkt 5 i 6, nie zostały naruszone stosownie do wymagań przepisu szczególnego. W przedmiotowej sprawie argumentacja skargi odnosi się w istocie do interesu faktycznego skarżącego Stowarzyszenia, który odróżnić trzeba od interesu prawnego.
