Interpretacja indywidualna z dnia 3 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.508.2025.2.ENB
Podatnik mający zamiar stałego zamieszkania w Polsce i spełniający ustawowe warunki, w tym brak wcześniejszej rezydencji na terytorium RP oraz posiadanie Karty Polaka, jest uprawniony do ulgi na powrót. Zwolnienie obejmuje przychody do 85 528 zł rocznie przez cztery lata podatkowe.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania z ulgi na powrót. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Od marca 2025 r. prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą w Polsce jako (...). Swoje usługi świadczy Pan na podstawie kontraktu zawartego z X, (...). (...). W ramach współpracy z X świadczy Pan zdalnie (...). Usługi są świadczone w pełni zdalnie, przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej i systemów teleinformatycznych. Wynagrodzenie za świadczone usługi jest rozliczane na podstawie miesięcznych faktur według stawki godzinowej określonej w umowie. Działalność prowadzona jest na podstawie wpisu do CEIDG i rozliczana w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (PIT-28).
W dniu (…) marca 2025 r. przyjechał Pan do Polski z zamiarem stałego pobytu. W tym samym miesiącu zarejestrował Pan jednoosobową działalność gospodarczą (NIP: (...)) i od dnia (…) marca 2025 r. rozpoczął Pan pracę na podstawie kontraktu jako (...). Posiada Pan Kartę Polaka nr (...), wydaną na terytorium Białorusi, przez Konsula Rzeczypospolitej Polskiej (...), decyzją z (...) 2021 r. Karta jest ważna do dnia (...) 2031 r. W kwietniu 2025 r. złożył Pan wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt stały – aktualnie oczekuje Pan na decyzję w tej sprawie. Przed przeprowadzką do Polski mieszkał Pan na Białorusi i tam również opłacał Pan podatki. Nigdy wcześniej nie mieszkał Pan w Polsce na stałe – jedyny Pana pobyt miał miejsce w 2019 r. i miał charakter turystyczny.
W żadnym z lat 2022–2024 nie przebywał Pan na terytorium Polski dłużej niż 183 dni w roku podatkowym. W Polsce był Pan jedynie okazjonalnie w 2019 r. w celach turystycznych. W latach 2022–2024 Pana miejsce zamieszkania znajdowało się na Białorusi. Po przeniesieniu do Polski w 2025 r. podlega Pan w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Do momentu przeprowadzki w marcu 2025 r. Pana centrum interesów życiowych, zarówno osobistych, jak i gospodarczych, znajdowało się na Białorusi. Od marca 2025 r. przeniósł Pan centrum interesów życiowych do Polski. Planuje Pan przebywać na terytorium Polski powyżej 183 dni w roku podatkowym 2025. Posiada Pan Kartę Polaka oraz złożył Pan wniosek o zezwolenie na pobyt stały, co świadczy o Pana zamiarze długoterminowego osiedlenia się.
Nie posiada Pan przy sobie żadnych dokumentów potwierdzających rezydencję za granicą, jednakże Pana krewni mogą przesłać na potwierdzenie niezbędne dokumenty. W Pana paszporcie nie ma żadnych pieczątek potwierdzających pobyt w Polsce przed przeprowadzką. W latach 2022–2024 mieszkał Pan, pracował i uczył się na Białorusi. Do Polski przyjechał Pan z minimalną liczbą dokumentów. Po przeprowadzce do Polski uzyskuje Pan wyłącznie dochody z działalności gospodarczej, prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą jako (...), rozliczając się ryczałtem (PIT-28). Z ulgi na powrót chce Pan skorzystać od roku 2025, począwszy od rozpoczęcia działalności gospodarczej w marcu 2025 r. Planuje Pan objąć ulgą dochody za lata 2025–2028 (4 lata podatkowe).
W uzupełnieniu wniosku, odpowiadając na pytanie „Czy – w latach 2022-2024, oraz w okresie od 1 stycznia 2025 r. do dnia poprzedzającego dzień, w którym przeniósł Pan swoje miejsce zamieszkania do Polski – miał Pan miejsce zamieszkania dla celów podatkowych na Białorusi, zgodnie z wewnętrznym prawem tego kraju?”, potwierdził Pan, że w latach 2022–2024 oraz w okresie od 1 stycznia 2025 r. do dnia poprzedzającego dzień przeniesienia miejsca zamieszkania do Polski, Pana miejsce zamieszkania znajdowało się na Białorusi. Wyjaśnił Pan również, że posiada oryginał zaświadczenia wydanego przez białoruski uniwersytet o odbywaniu stacjonarnych studiów dziennych (od (…) września 2021 r. do (…) marca 2025 r.), oraz tłumaczenie tego zaświadczenia na język angielski z (...).
Pytanie
Czy w Pana sytuacji – jako posiadacza Karty Polaka oraz osoba, która przeniosła centrum interesów życiowych do Polski w marcu 2025 r. – ma Pan prawo do skorzystania z ulgi na powrót?
Jeśli tak, to w jaki sposób może Pan z niej skorzystać jako przedsiębiorca rozliczający się ryczałtem (PIT-28)? Jakie formalności musi Pan spełnić?
Pana stanowisko w sprawie
Uważa Pan, że spełnia wszystkie wymagane warunki: przeniósł Pan miejsce zamieszkania do Polski po co najmniej 3-letnim pobycie za granicą (Białoruś), nie był Pan rezydentem podatkowym Polski w latach 2022–2024, przebywa Pan w Polsce z zamiarem stałego pobytu, posiada Kartę Polaka. Uważa Pan, że przedstawione dokumenty jednoznacznie potwierdzają Pana miejsce pobytu w tym okresie. Ulgą chciałby Pan objąć dochody z działalności gospodarczej opodatkowanej ryczałtem (PIT-28) za lata 2025–2028.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Wolne od podatku dochodowego są przychody podatnika, który przeniósł miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte:
a)ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej i spółdzielczego stosunku pracy,
b)z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8,
c)z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
d)z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
-w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym podatnik przeniósł to miejsce zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.
Na podstawie art. 21 ust. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 21 ust. 43 ustawy:
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 152, przysługuje pod warunkiem, że:
1)w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podatnik podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz
2)podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie obejmującym:
a)trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
b)okres od początku roku, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
3) podatnik:
a)posiada obywatelstwo polskie, Kartę Polaka lub obywatelstwo innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo Konfederacji Szwajcarskiej lub
b)miał miejsce zamieszkania:
-nieprzerwanie co najmniej przez okres, o którym mowa w pkt 2, w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej, Australii, Republice Chile, Państwie Izrael, Japonii, Kanadzie, Meksykańskich Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Republice Korei, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej lub Stanach Zjednoczonych Ameryki, lub
-na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieprzerwanie przez co najmniej 5 lat kalendarzowych poprzedzających okres, o którym mowa w pkt 2, oraz
4)posiada certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia, oraz
5)nie korzystał uprzednio, w całości lub w części, z tego zwolnienia – w przypadku podatników, którzy ponownie przeniosą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W myśl natomiast art. 21 ust. 44 ustawy:
Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.
Ponadto z art. 53 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105) wynika, że:
Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy zmienianej w art. 1, ma zastosowanie do podatników, którzy przenieśli miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 31 grudnia 2021 r.
Ulga, o której mowa w ww. art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, polega na zwolnieniu od podatku dochodowego niektórych przychodów osiągniętych w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych przez podatników, którzy w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Polski po dniu 31 grudnia 2021 r. podlegają w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.
Jednakże w celu skorzystania z ww. „ulgi na powrót” spełnione muszą być również dodatkowe warunki określone w art. 21 ust. 39, 43 i 44 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dla zastosowania ww. zwolnienia przedmiotowego jest więc istotne m.in. aby przeniesienie miało miejsce po 31 grudnia 2021 r. oraz aby podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Polski zarówno w okresie obejmującym trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na Polskę, jak i w okresie od początku roku, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Polski, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Kwestie związane z posiadaniem miejsca zamieszkania na terytorium Polski zostały uregulowane w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z art. 3 ust. 1 tej ustawy:
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Na podstawie art. 3 ust. 1a ww. ustawy:
Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
Zgodnie z art. 3 ust. 2a ww. ustawy:
Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).
W myśl natomiast art. 4a ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
W opisie zdarzenia wskazał Pan, że w dniu (…) marca 2025 r. przyjechał Pan do Polski z zamiarem stałego pobytu. Po przeniesieniu do Polski w 2025 r. podlega Pan w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Oznacza to, że warunek, o którym mowa w art. 21 ust. 43 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych został przez Pana spełniony.
Ponadto wyjaśnił Pan, że w żadnym z lat 2022–2024 nie przebywał Pan na terytorium Polski dłużej niż 183 dni w roku podatkowym; do momentu przeprowadzki w marcu 2025 r. Pana centrum interesów życiowych, zarówno osobistych, jak i gospodarczych, znajdowało się na Białorusi. Nigdy wcześniej nie mieszkał Pan w Polsce na stałe – jedyny Pana pobyt miał miejsce w 2019 r. i miał charakter turystyczny.
Zatem uznać należy, że spełnia Pan wymagania wskazane w art. 21 ust. 43 pkt 2 lit. a i b ustawy.
Wyjaśnił Pan również, że posiada Kartę Polaka nr (...), wydaną na terytorium Białorusi, przez Konsula Rzeczypospolitej Polskiej (...), decyzją z (...) 2021 r. Karta jest ważna do dnia (...) 2031 r. W kwietniu 2025 r. złożył Pan wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt stały – aktualnie oczekuje Pan na decyzję w tej sprawie.
Wobec powyższego uznać należy, że spełnił Pan również warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 3 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przeniesienie miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nastąpiło w związku z posiadaniem przez Pana Karty Polaka.
Kolejnym istotnym kryterium warunkującym zastosowanie „ulgi na powrót” jest stosownie do art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy, posiadanie certyfikatu rezydencji lub innych dowodów dokumentujących miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia.
Zgodnie z art. 5a pkt 21 ustawy, ilekroć w ustawie mowa jest o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika.
Z treści ww. regulacji wynika, że podatnik powinien posiadać certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do zwolnienia. Wystarczy zatem, że podatnik posiada inne dokumenty, które potwierdzą jego miejsce zamieszkania w innym państwie, niemniej muszą być to dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania dla celów podatkowych.
Choć przepisy podatkowe nie wymieniają w tym zakresie żadnego katalogu, to należy pamiętać, że zgodnie z art. 180 § 1 Ordynacji podatkowej jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.
Powyższe oznacza, że innymi dowodami wskazującymi na miejsce zamieszkania poza Polską mogą być m.in. umowa o pracę, historia zatrudnienia, zagraniczne zeznania podatkowe, zagraniczna umowa najmu nieruchomości, paski wynagrodzeń, wyciągi bankowe czy też zagraniczne zaświadczenie od pracodawcy. Można w tym zakresie przedstawić również inne dowody.
We wniosku wskazał Pan, że nie posiada Pan przy sobie żadnych dokumentów potwierdzających rezydencję za granicą, bowiem do Polski przyjechał Pan z minimalną liczbą dokumentów. Jednakże Pana krewni mogą przesłać na potwierdzenie niezbędne dokumenty. W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan również, że posiada oryginał zaświadczenia wydanego przez białoruski uniwersytet o odbywaniu stacjonarnych studiów dziennych (od (…) września 2021 r. do (…) marca 2025 r.), oraz tłumaczenie tego zaświadczenia na język angielski z (...). Ponadto z przedstawionych przez Pana informacji wynika, iż w latach 2022-2024 na Białorusi pracował Pan oraz opłacał na Białorusi podatki, co wskazuje, że dla celów dowodowych będzie miał Pan również możliwość przedstawienia dokumentów związanych z pracą czy np. zeznania podatkowe.
W oparciu o przedstawione przez Pana wyjaśnienia uznać zatem należy, że spełnia Pan warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Po przyjeździe do Polski, od marca 2025 r. uzyskiwał Pan dochody z prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej opodatkowanej ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Wobec powyższego, stwierdzić należy, że przysługuje Panu prawo do skorzystania z tzw. „ulgi na powrót”, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ww. ustawy w odniesieniu do wskazanych we wniosku przychodów. Przedmiotowe zwolnienie z opodatkowania obejmuje przychody do wysokości nieprzekraczającej łącznie w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte z tytułów wymienionych w przepisie – w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym nastąpiło przeniesienie miejsca zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.
Zatem – w oparciu o przedstawione informacje zgodzić się należy, że przysługuje Panu prawo do skorzystania z ulgi na powrót za lata 2025, 2026, 2027 i 2028.
Ulga na powrót może być uwzględniana w trakcie roku, przy obliczaniu zaliczek, ale jej ostatecznego rozliczenia dokonuje się w zeznaniu rocznym. W przypadku samodzielnego obliczania zaliczki lub podatku w związku z osiąganiem przychodów z działalności gospodarczej ulgę stosuje się samodzielnie, wyłączając przychody nią objęte z przychodów podlegających opodatkowaniu.
Z ulgi na powrót może Pan więc skorzystać już w trakcie 2025 r. przy obliczaniu ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Ostatecznego rozliczenia tej ulgi dokona Pan w zeznaniu o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zaznaczając fakt korzystania z ulgi na powrót oraz wykazując przychody objęte zwolnieniem.
Zeznanie winien Pan złożyć do urzędu skarbowego właściwego ze względu na Pana miejsce zamieszkania w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym; zeznanie złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym (art. 21 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. 2025 r. poz. 843 ze zm.)).
Dodatkowe informacje
Dodać należy, że organ interpretacyjny nie ma uprawnień do przeprowadzania postępowania dowodowego, a informacje niezbędne do wydania interpretacji może przyjmować wyłącznie z przedstawionego przez Pana opisu zdarzenia. Jeżeli przedstawiony we wniosku opis zdarzenia będzie się różnił od stanu występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Pana w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia. Należy też zauważyć, że to na podatniku spoczywa obowiązek udowodnienia w toku ewentualnego postępowania kontrolnego czy podatkowego okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Niezbędne dokumenty potwierdzające Pana miejsce zamieszkania dla celów podatkowych na Białorusi, w tym dokumenty przysłane przez krewnych będzie Pan zatem zobowiązany przedstawić w toku ewentualnego postępowania kontrolnego lub podatkowego.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
