Jak będą działały tryby awaryjne do wysyłki faktur do KSeF
Gdy KSeF będzie czasowo niedostępny, przedsiębiorcy nadal będą mogli wystawiać faktury bez przerw w rozliczeniach. Przepisy przewidują trzy tryby działania na wypadek problemów z systemem: tryb niedostępności systemu, tryb awaryjny i tryb całkowitej awarii. Każdy z nich określa, jak prawidłowo wystawić i przekazać fakturę, aby zachować zgodność z przepisami VAT.
Krok 1. Ustal, jak postąpić w razie niedostępności systemu
Tryb offline to rozwiązanie, z którego będzie można skorzystać między innymi w razie zaplanowanych prac serwisowych KSeF. Dzięki temu rozwiązaniu, pomimo czasowej niedostępności systemu, procesy związane z wystawianiem faktur będą przebiegały płynnie i nieprzerwanie.
Jak informuje MF:
niedostępność systemu spowodowana pracami serwisowymi będzie krótkotrwała, a informacja na ten temat będzie przekazywana z odpowiednim wyprzedzeniem;
