Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.722.2025.1.KD
Opis w tytule przelewu podatkowego, wskazujący formę opodatkowania jako ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, spełnia wymóg pisemności i może być uznany za skuteczne oświadczenie woli podatnika o wyborze tej formy opodatkowania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
21 sierpnia 2025 r. wpłynął Pani wniosek z 29 lipca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie skuteczności wyboru formy opodatkowania.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawczyni jest polskim rezydentem podatkowym, gdzie podlega opodatkowaniu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągnięcia. Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą pod firmą: (…) ze stałym miejscem wykonywania działalności przy ul. (…).
Wnioskodawczyni rozpoczęła prowadzenie działalności gospodarczej od 1 lutego 2024 r. Wraz ze składaniem wniosku o wpis w CEiDG zadeklarowała formę rozliczeń podatkowych. We wniosku Wnioskodawczyni omyłkowo zaznaczyła jako wybraną formę opodatkowania zasady ogólne. Następnie Wnioskodawczyni - zgodnie z ustaleniami z księgowością - dokonywała wpłat do Urzędu Skarbowego w tytule przelewu wskazując już właściwą formę opodatkowania czyli PIT-28, tj. ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Wnioskodawczyni wystawiła pierwszą fakturę za luty 2024 r., kolejną w marcu 2024 r. i dalej analogicznie. Wnioskodawczyni otrzymała pierwszy przychód w ramach działalności gospodarczej, tj. zapłatę za fakturę wystawioną w lutym oraz marcu 2024 r. - 25 kwietnia 2024 r. (obie faktury zapłacone jednym przelewem). Wcześniej, tj. 17 kwietnia 2024 r. Wnioskodawczyni otrzymała zapłatę za fakturę wystawioną w kwietniu 2024 r.
Zatem pierwszy przychód w ramach działalności gospodarczej otrzymała 17 kwietnia 2024 r. Wnioskodawczyni zapłaty podatku w formie ryczałtowej tj. PIT-28 dokonała 13 maja 2024 r. W kolejnych miesiącach 2024 r. aż do 23 kwietnia 2025 r. dokonywała przelewów z tytułu podatku dochodowego w formie ryczałtu do przychodów ewidencjonowanych, tj. tytułując je PIT - 28. Składając deklarację za 2024 r. do Urzędu Skarbowego Wnioskodawczyni złożyła PIT-28.
Urząd Skarbowy wskazał Wnioskodawczyni, że nie jest to poprawna forma rozliczenia, gdyż wg danych organu, Wnioskodawczyni objęta jest opodatkowaniem na zasadach ogólnych. Wnioskodawczyni złożyła korektę deklaracji i opodatkowała swoje dochody z działalności gospodarczej - zgodnie z informacją z Urzędu Skarbowego na zasadach ogólnych.
W 2025 r. Wnioskodawczyni nadal wystawiała faktury VAT. Pierwszy przychód i płatność za faktury VAT ze stycznia 2025 r. Wnioskodawczyni otrzymała 3 stycznia 2025 r.
Wnioskodawczyni za 2025 r. wykonała na rzecz Urzędu Skarbowego następujące wpłaty:
·942,00 zł - 11 lutego 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za styczeń 2025 r.)
·942,00 zł - 17 marca 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za marzec 2025 r.);
·942,00 zł - 24 marca 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za luty 2025 r.);
·952,00 zł - 23 kwietnia 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za marzec 2025 r.).
Wnioskodawczyni jeszcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej korzystała z rozliczenia swoich przychodów z najmu lokalu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Wnioskodawczyni po rozpoczęciu działalności wystawia faktury z tytułu usług najmu i nadal rozlicza te przychody w formie ryczałtu od przychodów ewidencjowaniach.
Pytania
1.Czy w związku z dokonanymi przez Wnioskodawczynię przelewami zaliczek na podatek dochodowy za 2024 r., każdorazowo wskazującymi w tytule, formę opodatkowania (PIT-28) doszło do wyboru formy opodatkowania w postaci ryczałtu dochodów ewidencjonowanych za 2024 r.?
2.Czy w związku z dokonanymi przez Wnioskodawczynię przelewami zaliczek na podatek dochodowy za 2025 r., każdorazowo wskazującymi w tytule formę opodatkowania (PIT-28) doszło w 2025 r. do zmiany formy opodatkowania i objęcia Wnioskodawczyni podatkiem dochodowym w formie ryczałtu dochodów ewidencjonowanych?
Pani stanowisko w sprawie
Ad 1.
Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że w związku z dokonanymi przez Nią przelewami zaliczek na podatek dochodowy za 2024 r., każdorazowo wskazującymi w tytule, formę opodatkowania, której dotyczą (PIT-28) - doszło w 2025 r. do wyboru formy opodatkowania w postaci podatku dochodowego opłacanego w formie ryczałtu dochodów ewidencjonowanych. Podkreślenia wymaga fakt, że pierwszy przychód w ramach działalności gospodarczej Wnioskodawczyni otrzymała 17 kwietnia 2024 r., zaś zaliczka do US (tytułem PIT-28) została zapłacona 13 maja 2024 r. Tym samym, Wnioskodawczyni w terminie zapłaciła podatek do pierwszego przychodu uzyskanego w ramach działalności gospodarczej deklarując wybór formy opodatkowania jako ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku -według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Wnioskodawczyni dopełniła ww. wymogu, tj. złożenia pisemnego oświadczenia o wyborze formy opodatkowania dokonując wpłaty podatku 13 maja 2024 r. od pierwszych przychodów jakie otrzymała w ramach działalności 17 kwietnia 2024 r.
W myśl art. 60 Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).
Zgodnie z art. 60 K.c.„ oświadczeniem woli jest każde zachowanie się osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej, a więc - ujmując rzecz skrótowo - zachowanie dostatecznie ujawniające wolę” (R. Trzaskowski (w:) Kodeks cywilny. Komentarz. Tom I. Część ogólna, cz. 2 (art. 56-125), red. J. Gudowski, Warszawa 2021, art. 60.).
Zazwyczaj obraz decyzji wyłaniający się z zachowania określonej osoby odpowiada jej rzeczywistej woli wewnętrznej. (S. Grzybowski (w:) System prawa cywilnego, t. 1, 1985, s. 479, według którego oświadczeniem woli jest „zewnętrzny przejaw wewnętrznej decyzji”).
Wskazaną powyżej argumentację potwierdził Naczelny Sąd Administracyjny, w wyroku z dnia 22 lutego 2024 r. sygn. akt: II FSK 710/21. W powołanym wyżej orzeczeniu Sąd wskazał, że: „Skarżący dochował także warunku pisemności oświadczenia poprzez wpisanie jego treści w tytule przelewu. […] Powyższe oznacza, że wymóg pisemności został przez Skarżącego dochowany.”
W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawczyni doszło złożenia oświadczenia woli w formie przelewu bankowego i tym samym wyboru formy opodatkowania za 2024 r. , jako ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych .
Ad 2.
Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że w związku z dokonanymi przez Nią przelewami zaliczek na ryczałt dochodów ewidencjonowanych za 2025 r., każdorazowo wskazującymi w tytule formę opodatkowania tj. (PIT-28) - doszło w 2025 r. do wyboru (zmiany) formy opodatkowania w postaci ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, dokonany wybór formy opodatkowania, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 1 złoży oświadczenie na piśmie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania albo oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym, w terminie określonym w art. 9a ust. 2 tej ustawy.
Mając na uwadze powyższe, należy wskazać, że Wnioskodawczyni przelewem 11 lutego 2025 r. (za styczeń), który zatytułowany został PIT-28 (co stanowi zeznanie o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych) - dokonała skuteczniej zmiany (wyboru) formy opodatkowania, tj. formy w postaci ryczałtu do przychodów ewidencjowaniach.
Podobnie jak w odniesieniu do punku pierwszego należy przywołać Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 22 lutego 2024 r. sygn. akt II FSK 710/21, gdzie Sąd wskazał: „(…) wymóg pisemności jest dochowany, gdy tekst zawarty został w tytule przelewu skierowanego do organu podatkowego.
Wnioskodawczyni pierwszy przychód w roku podatkowym 2025 osiągnęła 3 stycznia 2025 r. W związku z tym, zgodnie z art. 9 ust. 1b powołanym powyżej - czas na zmianę formy opodatkowania Wnioskodawczyni miała do 20 lutego 2025 r. Wnioskodawczyni dochowała zatem terminu na zmianę formy opodatkowania w powołanym przepisie dokonując przelewu ryczałtu 11 lutego 2025 r. (PIT-28).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do treści art. 9a ust. 1 wskazanej wyżej ustawy:
Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzone na piśmie oświadczenie o zastosowaniu opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Stosownie art. 9 ust. 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Natomiast w myśl art. 9 ust. 1b tej ustawy:
Dokonany wybór formy opodatkowania, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 1 złoży oświadczenie na piśmie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania albo oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym, w terminie określonym w art. 9a ust. 2 tej ustawy.
Jak stanowi zaś art. 9 ust. 1c ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
Z powołanych przepisów jednoznacznie wynika, że podstawową formą opodatkowania (podatkiem dochodowym) dochodów z działalności gospodarczej jest opodatkowanie według skali podatkowej. Wymieniona forma opodatkowania przysługuje z mocy ustawy i podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze. Złożenie stosownego oświadczenia, w określonym w przepisach terminie, jest natomiast warunkiem koniecznym dla możliwości skorzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Aby opodatkować przychody z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, podatnik musi złożyć oświadczenie o wyborze tej formy opodatkowania do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego. Oświadczenie składa się na piśmie naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika. Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych podatnik może także złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy CEIDG.
W przypadku rozpoczęcia działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego i niezłożenia ww. oświadczenia w określonym terminie, podatnik jest obowiązany do założenia właściwych ksiąg i opłacania podatku na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym.
W tym miejscu wskazać należy, że zarówno przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jak i ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie określają urzędowego wzoru takiego oświadczenia, ani innych wymogów co do jego formy. Ma natomiast z niego jednoznacznie wynikać, jakiego wyboru dokonał podatnik.
Dlatego też, w przypadku gdy podatnik w danym roku podatkowym dokonał pierwszej wpłaty ryczałtu w ustawowym terminie przewidzianym dla złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania i z opisu dokonanej wpłaty (np. tytułu przelewu) wynika, jakiego dokładnie rodzaju podatku dotyczy płatność, taki dowód wpłaty może zostać uznany za złożenie oświadczenia.
Z opisu sprawy wynika, że 1 lutego 2024 r. rozpoczęła Pani prowadzenie działalności gospodarczej. Wraz ze składaniem wniosku o wpis w CEiDG zadeklarowała formę rozliczeń podatkowych. We wniosku omyłkowo zaznaczyła Pani jako wybraną formę opodatkowania zasady ogólne. Następnie - zgodnie z ustaleniami z księgowością - dokonywała Pani wpłat do Urzędu Skarbowego w tytule przelewu wskazując już właściwą formę opodatkowania czyli PIT-28, tj. ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Wystawiła Pani pierwszą fakturę za luty 2024 r., kolejną w marcu 2024 r. i dalej analogicznie. Otrzymała Pani pierwszy przychód w ramach działalności gospodarczej, tj. zapłatę za fakturę wystawioną w lutym oraz marcu 2024 r. - 25 kwietnia 2024 r. (obie faktury zapłacone jednym przelewem). Wcześniej, tj. 17 kwietnia 2024 r. otrzymała Pani zapłatę za fakturę wystawioną w kwietniu 2024 r. Zatem pierwszy przychód w ramach działalności gospodarczej otrzymała Pani 17 kwietnia 2024 r. Zapłaty podatku w formie ryczałtowej, tj. PIT-28 dokonała Pani 13 maja 2024 r. W kolejnych miesiącach 2024 r. aż do 23 kwietnia 2025 r. dokonywała Pani wpłat z tytułu podatku dochodowego w formie ryczałtu do przychodów ewidencjonowanych przelewem tytułując je PIT - 28.
W 2025 r. nadal wystawiała Pani faktury VAT. Pierwszy przychód i płatność za faktury VAT ze stycznia 2025 r. otrzymała Pani 3 stycznia 2025 r.
w 2025 r. wykonała Pani na rzecz Urzędu Skarbowego następujące wpłaty:
·942,00 zł - 11 lutego 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za styczeń 2025 r.)
·942,00 zł - 17 marca 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za marzec 2025 r.);
·942,00 zł - 24 marca 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za luty 2025 r.);
·952,00 zł - 23 kwietnia 2025 r., zatytułowane PIT-28 (za marzec 2025 r.).
Jeszcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej korzystała Pani z rozliczenia swoich przychodów z najmu lokalu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Po rozpoczęciu działalności wystawia Pani faktury z tytułu usług najmu i nadal rozlicza te przychody w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Pani wątpliwość budzi kwestia, czy w związku z dokonanymi przelewami zaliczek na podatek dochodowy za 2024 r., każdorazowo wskazującymi w tytule, formę opodatkowania (PIT-28) doszło do wyboru formy opodatkowania w postaci ryczałtu dochodów ewidencjonowanych za 2024 r. oraz czy w związku z dokonanymi przelewami zaliczek na podatek dochodowy za 2025 r., każdorazowo wskazującymi w tytule formę opodatkowania (PIT-28) doszło w 2025 r. do wyboru formy opodatkowania i objęcia Panią opodatkowaniem w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Przenosząc powyższe na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że skoro - jak wynika z przedstawionych okoliczności sprawy - w ustawowym terminie dla złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania na 2024 r., tj. 13 maja 2024 r. (pierwszy przychód uzyskała Pani w kwietniu 2024 r.) dokonała Pani przelewu na poczet ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych do urzędu skarbowego, z prawidłowym opisem jakiego podatku dotyczy, to może być on uznany za skutecznie złożone oświadczanie o wyborze formy opodatkowania, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Ponadto,przelewem z 11 lutego 2025 r. (za styczeń 2025 r.), który zatytułowany został PIT-28 - dokonała Pani skutecznie wyboru opodatkowania w formie ryczałtu do przychodów ewidencjonowanych na 2025 r.
Zatem, stanowisko Pani jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Jednocześnie należy podkreślić, że nie weryfikowałem pozostałych wpłat ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, ponieważ nie mają wpływu na rozstrzygnięcie.
W odniesieniu do powołanego przez Panią wyroku sądu administracyjnego zaznaczam, że został on wydany w indywidualnej sprawie innego podmiotu i nie ma zastosowania w sprawie będącej przedmiotem Pani wniosku.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
