Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.816.2025.1.AS
Przychody uzyskiwane z działalności gospodarczej w zakresie usług sklasyfikowanych według PKWiU 85.59.1 mogą podlegać opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym według stawki 8,5%, pod warunkiem spełnienia ustawowych wymogów przewidzianych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 października 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą (dalej: „Wnioskodawca” lub „Podatnik”). Wniosek dotyczy zdarzenia przyszłego oraz zaistniałego stanu faktycznego (roku podatkowego 2024 i lat kolejnych).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy Prawo przedsiębiorców jako osoba fizyczna. 2024 r. i lata kolejne planuje rozliczać w zakresie jakiego dotyczy wniosek w oparciu o podatek ryczałtowy w wysokości 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określony w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j.: Dz. U. z 2025 r. poz. 843, dalej: Ustawa o ryczałcie).
Wysokość przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej nie przekracza i nie przekroczy kwoty 2 000 000 euro.
Zakres wykonanych usług mieści się w grupie usług opisanych kodem PKWiU 85.59.1 - Usługi w zakresie pozostałych pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane. W praktyce działalność obejmuje:
·szkolenie członków Zespołu Scrumowego w zakresie samozarządzania i interdyscyplinarności,
·szkolenie Zespołu Scrumowego w zakresie wytwarzania wartościowych funkcjonalności produktów IT,
·szkolenie w zakresie znajdowania technik pozwalających na skuteczne określenie celu produktu IT oraz zarządzania product backlogiem,
·szkolenie Zespołu Scrumowego w zrozumieniu potrzeby jasnego i zwięzłego formułowania elementów product backlogu,
·szkolenie we wprowadzaniu empirycznego podejścia do planowania pracy nad produktem IT w złożonym środowisku,
·szkolenie w zakresie zasad współpracy z interesariuszami,
·szkolenie Zespołów Scrumowych i kontrahenta w zwinnym wytwarzaniu i rozwoju złożonych produktów informatycznych,
·szkolenie Zespołów Scrumowych i kontrahenta w zrozumieniu zasad Scrumu, jak stosować go w wytwarzaniu i rozwoju produktów informatycznych,
·prowadzenie szkoleń i zajęć edukacyjnych z zakresu zwinnego wytwarzania i rozwoju produktów informatycznych,
·coaching Zespołów Scrumowych rozwijających produkty informatyczne w sposób zwinny;
·prowadzenie warsztatów związanych z rozwojem zwinnym produktów informatycznych lub edukacją w zakresie zwinnego rozwijania produktów informatycznych.
Wnioskodawca zadecydował o stosowaniu opodatkowania przychodów uzyskiwanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, tj. w myśl art. 2 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W tym celu, zgodnie z art. 9 ust. 1 Ustawy o ryczałcie, Wnioskodawca złożył pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w … w piśmie z 18 września 2025 r. Nr …, poinformował Wnioskodawcę, że opisane we wniosku o interpretację podatkową czynności związane ze świadczeniem usług obejmujących:
·szkolenie członków Zespołu Scrumowego w zakresie samozarządzania i interdyscyplinarności,
·szkolenie Zespołu Scrumowego w zakresie wytwarzania wartościowych funkcjonalności produktów IT,
·szkolenie w zakresie znajdowania technik pozwalających na skuteczne określenie celu produktu IT oraz zarządzania product backlogiem,
·szkolenie Zespołu Scrumowego w zrozumieniu potrzeby jasnego i zwięzłego formułowania elementów product backlogu,
·szkolenie we wprowadzaniu empirycznego podejścia do planowania pracy nad produktem IT w złożonym środowisku,
·szkolenie w zakresie zasad współpracy z interesariuszami,
·szkolenie Zespołów Scrumowych i kontrahenta w zwinnym wytwarzaniu i rozwoju złożonych produktów informatycznych,
·szkolenie Zespołów Scrumowych i kontrahenta w zrozumieniu zasad Scrumu, jak stosować go w wytwarzaniu i rozwoju produktów informatycznych,
·prowadzenie szkoleń i zajęć edukacyjnych z zakresu zwinnego wytwarzania i rozwoju produktów informatycznych,
·coaching Zespołów Scrumowych rozwijających produkty informatyczne w sposób zwinny,
·prowadzenie warsztatów związanych z rozwojem zwinnym produktów informatycznych lub edukacją w zakresie zwinnego rozwijania produktów informatycznych,
mieszczą się w grupowaniu PKWiU 85.59.1 - Usługi w zakresie pozostałych pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.
Wnioskodawca nie uzyskał i nie uzyska z tej działalności przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które będzie wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.
Wnioskodawca miał i ma prawo do stosowania formy opodatkowania – ryczałt ewidencjonowany, zgodnie z art. 8 Ustawy o ryczałcie. Wnioskodawca nie przekroczył i nie przekroczy przychodu 2 000 000 euro. W przypadku działalności wykonywanej w 2022 r., 2023 r. i latach kolejnych, zachowane zostaną warunki określone w art. 6 ust 4 Ustawy o ryczałcie.
Pytanie
Czy zakres usług wskazanych w opisie sprawy, które Wnioskodawca wykonuje w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej, polegającej na usługach doskonalenia zawodowego (coaching i mentoring) skategoryzowane pod kodem PKWiU 85.59.1, kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c) ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne, które osiągają przychody z pozarolniczej działalności, mogą opłacać podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stosownie do art. 6 ust. 1 Ustawy o ryczałcie, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej: „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Natomiast, w myśl art. 14 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ryczałcie, działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 (definiującego działalność gastronomiczną) i pkt 3 (definiującego działalność usługową w zakresie handlu).
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c) Ustawy o ryczałcie, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów ze świadczenia usług w zakresie edukacji (PKWiU dział 85).
Opisane we wniosku usługi szkoleniowe kreujące oraz podnoszące kwalifikacje zawodowe, w zakresie: wejścia i efektywnego działania przez klientów w branży IT, jako uczestników procesu wytwarzania oprogramowania, coachingu ukierunkowanego na edukację, uzupełnienia wiedzy, nabycia umiejętności i kwalifikacji zawodowych, trenera - edukatora, mieszczą się w grupowaniu PKWiU 85.59.1 - Usługi w zakresie pozostałych pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.
Dlatego, na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy, należy stwierdzić, że uzyskiwane przez Wnioskodawcę przychody ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 85.59.1, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c) Ustawy o ryczałcie.
Reasumując, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że przychód uzyskiwany z tytułu usług, sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 85.59.1 może opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, jako przychód ze świadczenia usług w zakresie edukacji (PKWiU dział 85), zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c) Ustawy o ryczałcie.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy:
Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676 z 2017 r., poz. 2453 z 2018 r., poz. 2440 z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 cytowanej ustawy:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Jak stanowi art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%przychodów ze świadczenia usług w zakresie edukacji (PKWiU dział 85).
Zauważyć należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.
Ponadto, należy mieć na uwadze art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zgodnie z którym:
Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. (…).
Zatem, w sytuacji prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg różnych stawek, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych na podstawie prowadzonej ewidencji przychodów ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności.
W przedstawionym we wniosku opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego wskazał Pan, że jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą. Zdecydował Pan o stosowaniu opodatkowania przychodów uzyskiwanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Złożył Pan pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w … w piśmie z 18 września 2025 r. Nr … poinformował Pana, że opisane we wniosku o interpretację podatkową czynności związane ze świadczeniem usług obejmujących:
·szkolenie członków Zespołu Scrumowego w zakresie samozarządzania i interdyscyplinarności,
·szkolenie Zespołu Scrumowego w zakresie wytwarzania wartościowych funkcjonalności produktów IT,
·szkolenie w zakresie znajdowania technik pozwalających na skuteczne określenie celu produktu IT oraz zarządzania product backlogiem,
·szkolenie Zespołu Scrumowego w zrozumieniu potrzeby jasnego i zwięzłego formułowania elementów product backlogu,
·szkolenie we wprowadzaniu empirycznego podejścia do planowania pracy nad produktem IT w złożonym środowisku,
·szkolenie w zakresie zasad współpracy z interesariuszami,
·szkolenie Zespołów Scrumowych i kontrahenta w zwinnym wytwarzaniu i rozwoju złożonych produktów informatycznych,
·szkolenie Zespołów Scrumowych i kontrahenta w zrozumieniu zasad Scrumu, jak stosować go w wytwarzaniu i rozwoju produktów informatycznych,
·prowadzenie szkoleń i zajęć edukacyjnych z zakresu zwinnego wytwarzania i rozwoju produktów informatycznych,
·coaching Zespołów Scrumowych rozwijających produkty informatyczne w sposób zwinny;
·prowadzenie warsztatów związanych z rozwojem zwinnym produktów informatycznych lub edukacją w zakresie zwinnego rozwijania produktów informatycznych,
mieszczą się w grupowaniu PKWiU 85.59.1 - Usługi w zakresie pozostałych pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane. Nie uzyskał i nie uzyska Pan z tej działalności przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które będzie wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy. Nie przekroczył i nie przekroczy Pan przychodu 2 000 000 euro. Zachowane zostaną warunki określone w art. 6 ust 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że przychody ze świadczenia usług mieszczących się w grupowaniu 85.59.1 - Usługi w zakresie pozostałych pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane, podlegają opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8,5%, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przy założeniu, że spełnia Pan i będzie spełniać w kolejnych latach podatkowych ustawowe warunki dla stosowania tej formy opodatkowania.
Zastrzec przy tym należy, że zastosowanie stawki 8,5% dla przychodów ze świadczonych przez Pana usług jest prawidłowe wyłącznie, jeżeli faktycznie nie uzyska Pan przychodów ze świadczenia innych usług wymienionych w art. 12 ust. 1 ustawy, do których to usług przypisana jest inna stawka ryczałtu.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
·stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia,
·zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe są zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Przedmiotem interpretacji jest rok 2024 i lata kolejne, nie odnoszę się do działalności wykonywanej w 2022 r. i 2023 r. wskazanej w opisie sprawy.
Interpretacja dotyczy sprawy będącej przedmiotem zapytania (określenia stawki ryczałtu). Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska nie podlegały ocenie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
