Interpretacja indywidualna z dnia 17 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.931.2025.2.MC
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
W dniu 2 grudnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 2 grudnia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismem z 13 grudnia 2025 r. (wpływ 14 grudnia 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania na terytorium RP. Prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG, która była zawieszona przez okres ok. 5 lat.
Wnioskodawca planuje wznowić wykonywanie działalności gospodarczej od dnia [data wznowienia, np. 1 stycznia 2026 r.]. Po wznowieniu działalności Wnioskodawca będzie świadczył usługi na rzecz spółki prawa niemieckiego z siedzibą w A (Niemcy). Usługi te określone są w umowie jako „Entrusted Consulting Services” i polegają na profesjonalnym wsparciu rozwoju rynku zagranicznego oraz obsłudze klientów zleceniodawcy. Zakres usług obejmuje w szczególności:
-rozwój rynku zagranicznego w wyznaczonym regionie oraz utrzymywanie relacji z klientami (customer maintenance),
-zarządzanie portfelem klientów w rozumieniu koordynacji kontaktów i bieżącej obsługi klientów,
-obsługę zapytań klientów (customer inquiries) i przygotowywanie ofert oraz wycen (quotes),
-terminowy i zgodny z ustaleniami kontakt z klientami,
-zbieranie informacji o rynku w danym regionie, w tym o klientach, konkurencji, stosowanych rozwiązaniach sprzętowych i systemowych, produktach oraz poziomie cen,
-identyfikowanie potencjalnych klientów i nowych możliwości rynkowych (market opportunities),
-opracowywanie okresowych (np. półrocznych) raportów analitycznych dotyczących rynku, konkurencji i szans rozwoju sprzedaży,
-przekazywanie przełożonym w spółce XXX informacji o bieżących warunkach funkcjonowania na rynku zagranicznym (market dynamics, operating conditions).
Usługi Wnioskodawcy mają charakter profesjonalnego wsparcia rozwoju rynku, obsługi klientów oraz analizy rynku.
Wnioskodawca nie będzie świadczył usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania w rozumieniu PKWiU 70.22, nie będzie opracowywał strategii zarządzania przedsiębiorstwem zleceniodawcy ani doradzał w zakresie struktury organizacyjnej, finansów, podatków czy prawa.
Wnioskodawca nie będzie pełnił funkcji zarządczych ani menedżerskich w strukturze zleceniodawcy oraz nie będzie świadczył usług prawniczych, księgowych, podatkowych, finansowych ani usług stricte informatycznych.
Po analizie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Wnioskodawca uznał, że opisane wyżej usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0 – „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”.
Wnioskodawca planuje po wznowieniu działalności wybrać jako formę opodatkowania przychodów z tej działalności ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i zwraca się z pytaniem o możliwość zastosowania stawki 8,5% dla przychodów z tych usług.
Dodatkowo Wnioskodawca wskazuje, że w zbliżonym stanie faktycznym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał interpretację indywidualną z dnia 21 listopada 2025 r., sygn. 0112-KDSL1-1.4011.586.2025.2.DT. Interpretacja ta dotyczyła podatnika prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą, który świadczył usługi sprzedażowe i doradcze na rzecz przedsiębiorstwa z branży automatyki i robotyki. Zakres usług obejmował m.in. pozyskiwanie współpracy z klientami, doradztwo techniczne, przygotowywanie ofert, analizę potrzeb rynkowych, monitorowanie rynku oraz proponowanie nowych rynków zbytu. Dyrektor KIS zaakceptował klasyfikację tych usług do grupowania PKWiU 74.90.20.0 – „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane” oraz potwierdził możliwość opodatkowania przychodów z tego tytułu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
W ocenie Wnioskodawcy opisane przez Wnioskodawcę usługi mają zbliżony charakter (profesjonalne wsparcie rozwoju rynku, obsługa klientów, analiza rynku), nie stanowią usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania w rozumieniu PKWiU 70.22 i powinny być traktowane analogicznie. Dlatego Wnioskodawca uważa, że również w jego sytuacji prawidłowe jest zastosowanie grupowania PKWiU 74.90.20.0 i stawki 8,5% ryczałtu.
Uzupełnienie
Dotychczasową formą opodatkowania dochodów z prowadzonej przez Wnioskodawcę jednoosobowej działalności gospodarczej był podatek liniowy według stawki 19%. Działalność ta była przez ostatnie 5 lat zawieszona, a w tym okresie Wnioskodawca osiągał przychody wyłącznie ze stosunku pracy (umowa o pracę).
Wznowienie jednoosobowej działalności gospodarczej Wnioskodawca planuje z dniem 01.01.2026 r. Z uwagi na zmianę charakteru i zakresu świadczonych usług oraz modelu współpracy, Wnioskodawca zamierza zmienić formę opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
W odniesieniu do planowanej działalności gospodarczej prowadzonej od 2026 r. nie znajdą zastosowania wyłączenia z opodatkowania ryczałtem, o których mowa w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Pytanie
Czy przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę po wznowieniu jednoosobowej działalności gospodarczej z tytułu świadczenia opisanych we wniosku usług, klasyfikowanych według PKWiU 74.90.20.0 – „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane” mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
W ocenie Wnioskodawcy – przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę po wznowieniu jednoosobowej działalności gospodarczej, z tytułu świadczenia opisanych we wniosku usług, klasyfikowanych według PKWiU 74.90.20.0 – „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy:
1.Zakres usług Wnioskodawcy, zgodnie z umową współpracy, obejmuje m.in.:
·aktywne pozyskiwanie współpracy z klientami z sektora retail,
·doradztwo techniczne dla klientów w zakresie oferowanych rozwiązań,
·negocjowanie warunków współpracy i przygotowywanie ofert,
·analizę potrzeb rynkowych i identyfikację nowych obszarów sprzedaży oraz innowacyjnych rozwiązań,
·monitorowanie rynku, śledzenie trendów oraz proponowanie nowych rynków zbytu,
·współpracę z zespołem technicznym oraz innymi działami firmy w celu dopasowania oferty do potrzeb klienta,
·prezentowanie produktów firmy, wdrożonych zautomatyzowanych rozwiązań technicznych i stanowisk zrobotyzowanych,
·udział w spotkaniach z klientami, targach branżowych, webinariach.
2.Powyższe czynności mieszczą się w zakresie usług profesjonalnych, technicznych i handlowych, sklasyfikowanych według PKWiU 74.90.20.0 – „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”, a działalność gospodarcza jest zarejestrowana w PKD 74.99.Z, które odpowiada temu charakterowi usług.
3.Świadczone usługi nie mają charakteru:
· usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (consulting stricte „menedżerski”, PKWiU 70),
· usług prawniczych, księgowych, audytu, usług medycznych, finansowych czy innych kategorii wymienionych w art. 12 ust. 1 ustawy jako opodatkowane wyższymi stawkami ryczałtu.
Są to usługi sprzedażowo-techniczne, wspierające działalność handlową zlecającego, a nie usługi zarządzania przedsiębiorstwem czy prowadzenia jego spraw.
4.W związku z tym usługi te należy zakwalifikować jako „działalność usługową” w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, do której – w braku przesłanek do zastosowania wyższej stawki – ma zastosowanie stawka 8,5% przewidziana w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a tej ustawy.
W konsekwencjiWnioskodawca stoi na stanowisku, że przychody z opisanych usług, klasyfikowanych jako PKWiU 74.90.20.0 mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Przy czym, stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Na podstawie art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;
3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r., poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r., poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:
1) w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a) uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b) uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,
2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Zwracam też uwagę, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ww. ustawy podatkowej.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku
dochodowego;
3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a) prowadzenia aptek,
b) uchylona,
c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d) uchylona,
e) uchylona,
f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych
przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności
wykonywanej:
a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego
lub każdego z małżonków,
samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach;
6) (uchylony).
W myśl art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – jak Pan oświadczył – w odniesieniu do prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej nie będą występowały negatywne przesłanki wynikające z tej regulacji.
Przepis art. 9a ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że:
Podatnik może zawiadomić na piśmie o rezygnacji z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c lub złożyć oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2.
Na podstawie art. 9a ust. 2c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Oświadczenie oraz zawiadomienie, o których mowa w ust. 1-2b, podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.
Stosownie natomiast do art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zgodnie z art. 9 ust. 1c ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
Z kolei, wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG, która była zawieszona przez okres ok. 5 lat. Planuje Pan wznowić wykonywanie działalności gospodarczej od 1 stycznia 2026 r. Po wznowieniu działalności będzie Pan świadczył usługi na rzecz spółki prawa niemieckiego. Po analizie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług uznał Pan, że Pana usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane. Wskazał Pan też, jakie konkretnie czynności będzie Pan świadczyć w ramach tych usług. Dotychczasową formą opodatkowania dochodów z prowadzonej przez Pana jednoosobowej działalności gospodarczej był podatek liniowy według stawki 19%.
Na podstawie opisu sprawy oraz powołanych przepisów wskazuję, że Pana przychody z tytułu działalności usługowej sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane, będą podlegać opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Podsumowanie: przychody uzyskiwane przez Pana po wznowieniu jednoosobowej działalności gospodarczej z tytułu świadczenia opisanych we wniosku usług, klasyfikowanych według PKWiU 74.90.20.0 – „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji. Przyporządkowanie do wskazanej klasyfikacji zostało podane jako element opisu zdarzenia przyszłego.
W odniesieniu do powołanej przez Pana interpretacji stwierdzam, że zapadła ona w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego tę interpretację.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
