Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-04-11

Odszkodowanie za niewydanie świadectwa pracy

Pracownik był zatrudniony na podstawie umowy o pracę zawartej na czas określony. Kilka dni przed końcem umowy o pracę rozchorował się i otrzymał zwolnienie lekarskie. Ze względu na to, że nie był obecny w pracy ostatniego dnia, wysłałem mu świadectwo pracy pocztą, ale przesyłka wróciła, okazało się bowiem, że jego adres jest nieaktualny. Niecałe dwa miesiące później pracownik zjawił się z żądaniem wydania świadectwa pracy i wypłaty odszkodowania (podobno brak świadectwa pracy uniemożliwił mu podjęcie pracy). W jakim terminie powinienem wydać świadectwo pracy byłemu pracownikowi? Czy to ja powinienem przed sądem udowodnić, że pracownik nie poniósł żadnej straty? W jakiej wysokości pracownik może domagać się odszkodowania za niewydanie w terminie świadectwa pracy?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00