Prawo Przedsiębiorcy 21/2005 z 23.05.2005 [dodatek: Dodatek Specjalny, str. 91]
Data publikacji: 23.05.2005
Przekazywanie kontrahentom drobnych prezentów o małej wartości
Jesteśmy polską spółką córką dużej firmy usługowej z Unii Europejskiej. Mamy status czynnego podatnika VAT. W celu aktywizacji wizerunku naszej firmy zamierzamy przekazywać bardzo wielu osobom (potencjalnym kontrahentom) różne materiały promocyjno-reklamowe oraz drobne prezenty (długopisy, breloki itp.). Z uwagi na bardzo duży wolumen przekazywanych towarów, nie chcielibyśmy prowadzić ich ewidencji, co spowoduje, że opodatkowaniu VAT w naszej firmie podlegałoby każde przekazanie towarów. Nadmieniam, że koszt wydrukowania czy wyprodukowania przekazywanych towarów nie przekracza 3-4 złotych za sztukę. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
